sonforum.org

Anasayfa Facebook Bugünki Mesajlar Forumları Okundu Kabul Et
Geri git   sonforum.org > EĞİTİM - ÖĞRETİM - KARİYER > SonForum Makale Arşivi > Diğer Dersler
Kayıt ol Google Üye Listesi Market Girişi


Yeni Konu aç  Cevapla
Seçenekler Stil
Okunmamış 01-17-2012, 23:09   #1
Kullanıcı Adı
Cady
Arrow Pazarlama Yönetimi Final

1) 1900’ lü yıllarda H.Ford’ un otomobil satışlarını arttırmak için üretimi verimli kılmaya ve seri halinde üretim yaparak maliyetleri düşürmeye çalışması hangi pazarlama anlayışının sonucudur?

A) Satışa yönelik pazarlama anlayışı

B) Mamule yönelik pazarlama anlayışı

C) Üretime yönelik pazarlama anlayışı

D) Pazara yönelik pazarlama anlayışı

E) Toplumsal pazarlama anlayışı



2) Pazarlama karmasını oluşturan değişkenler arasında aşağıdakilerden hangisi yer almamaktadır?

A) Tutundurma

B) Tüketici

C) Fiyat

D) Dağıtım

E) Mamul



3) Karar vericiye bilgiyi sürekli toplayan, depolayan, analiz eden ve ihtiyaç duyulduğunda sunan yöntemler bütününe ne ad verilir?

A) Pazarlama araştırması

B) Pazarlama bilgi sistemi

C) Birinci dereceden veri

D) İkinci dereceden veri

E) Projeksiyon yöntemi



4) Aşağıdakilerden hangisi insanın terleme miktarını ölçerek, duyduğu heyecanın derecesini saptamak amacıyla kullanılmaktadır?

A) Odimetre

B) Psiko-galvonometre

C) Gizlenmiş göz kamerası

D) Direkt gözlem

E) Projeksiyon yöntemi



5) Tüketici satın alma kararını etkileyen faktörler arasında aşağıdakilerden hangisi yer almamaktadır?

A) Pazarlama faktörleri

B) Kişisel faktörler

C) Ekonomik faktörler

D) Sosyal faktörler

E) Politik faktörler



6) Aşağıdakilerden hangisi referans gruplarının tüketiciler üzerinde uygulayabileceği güçlerden biri değildir?

A) Bilgilendirme gücü

B) Zorlayıcı güç

C) Uzman gücü

D) Ödül gücü

E) Ceza gücü



7) Aşağıdakilerden hangisi, endüstriyel pazar türleri arasında yer almaz?

A) Üreticiler pazarı

B) Aracılar pazarı

C) Kurumlar pazarı

D) Tüketiciler pazarı

E) Devlet pazarı



8) Aşağıdakilerden hangisi, örgütsel alıcıların satın almada kullandığı yöntemlerden, biri değildir?

A) Tetkik

B) Örneklendirme

C) Siyasi durum

D) Tanımlama

E) Müzakere edilmiş sözleşmeler



9) Ürünler arasındaki ani ve ölçülebilir etkileşimlerden hareketle talep tahminine yardımcı olan faktör aşağıdakilerden hangisidir?

A) Stoklar

B) İkame ve tamamlayıcı ürünler

C) Fiyat

D) Tüketici gelirleri

E) Tüketici beğeni ve tercihleri



10) Mevsimlere bağlı olarak dondurma, meşrubat, giysi vb. ürün taleplerine ne ad verilir?

A) Sağlıklı olmayan talep

B) Aşırı talep

C) Düzensiz talep

D) Negatif talep

E) Sıfır talep



11) Bireylerin kişisel gereksinme ve isteklerini gidermek amacıyla satın aldığı mallara ne ad verilir?

A) Üretim ürünleri

B) Yatırım ürünleri

C) Endüstriyel ürün

D) Tüketim ürünleri

E) İkame ürünler



12) Bir ürünle ilgili olarak ortaya çıkacak sorunlarda üreticinin sorumluluğunu ortaya koyan bildirime ne ad verilir?

A) Ürün güvencesi

B) Servis sorumluluğu

C) Ürün sorumluluğu

D) Yasal yaptırım sorumluluğu

E) Etik sorumluluk



13) Belirli bir yerde ve belirli bir zamanda ya da değişik yerlerde ve değişik zamanlarda, pazarda uygulanan fiyata ne ad verilir?

A) Normal fiyat

B) Güvenceli fiyat

C) Tek fiyat

D) Gerçek Fiyat

E) Kuramsal fiyat



14) Aşağıdakilerden hangisi maliyetler ya da rekabet üzerinde odaklanma yerine tüketici üzerinde yoğunlaşmayı gerektiren fiyatlama yöntemidir?

A) Talebe dayalı fiyatlama

B) Belirli bir kar hedefine dayanan fiyatlama

C) Başa baş analizi ile fiyatlama

D) Marjinal maliyetlere dayalı fiyatlama

E) Değişken maliyetlere dayalı fiyatlama



15) Kömür endüstrisinde yaz ayları için yapılan indirim aşağıdakilerden hangisine örnek olarak verilebilir?

A) İşlevsel indirim

B) Ticaret indirimi

C) Nicelik indirimi

D) Peşin ödeme indirimi

E) Mevsimlik indirim



16) Aşağıdakilerden hangisi pazarlama kanallarındaki yardımcı kurumlardan biri değildir?

A) Sigorta şirketleri

B) Bankalar

C) Acenteler

D) Reklam ajansları

E) Taşıma şirketleri



17) Aşağıdakilerden hangisi pazarlama kanallarında meydana gelen akışlardan biri değildir?

A) Fiziksel akış

B) Üretim akışı

C) Tutundurma faaliyetlerinin akışı

D) Bilgi akışı

E) Sahipliğin akışı



18) Aşağıdakilerden hangisi kanal yapısını etkileyen değişkenlerden biri değildir?

A) Pazar faktörleri

B) Ürün faktörleri

C) Firmaya ilişkin faktörler

D) Çevresel faktörler

E) Tutundurma faktörleri



19) Aşağıdakilerden hangisi mağazasız perakendecilik uygulamalarından biridir?

A) Tüketici kooperatifleri

B) Gönüllü zincirler

C) Kapıdan kapıya satış

D) Perakendeci kooperatifleri

E) Perakendeci grupları



20) Bölümlü mağazalar ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

A) Bölümlü mağaza, tüketicilere geniş ve derin ürün dizileri ve yoğun tüketici hizmetleri sunan büyük ölçekli perakende mağaza türüdür.

B) Self servise dayalı çalışan, çeşitleri az ve gıda ürünlerinin ağırlıkta oldukları mağazalardır.

C) Kişisel ya da aileye yönelik tüketime, kullanıma yönelik çok çeşitli ürünlerin bir çatı altında tüketicilere sunumu söz konusudur.

D) Gıda ürünleri, çocuk, kadın, erkek giysileri, mobilyalar, ev eşyaları ayrı ayrı bölümlerde satışa sunulur.

E) Gima bu mağazalara örnek olarak verilebilir.



21) Aşağıdakilerden hangisi toptancıların perakendecilere yönelik işlevlerinden biri değildir?

A) Mağaza düzeninde planlamada tasarımda malzeme spesifikasyonlarında yardımcı olmak

B) Ticari kredi açmak, konsinye satış yapmak yoluyla finansal yardımda bulunmak

C) Çeşitli tedarik kaynaklarından aldıkları ürünlerle geniş bir ürün çeşidi sunmak

D) Yeni ürünlerin rakiplerin fiyatları, faaliyetleri gibi konularda perakendeciyi bilgilendirmek

E) Üreticileri üretime teşvik edebilirler, üretimi planlamalarına yardımcı olmak



22) Tüketicileri bilgilendirme, etkileme, ikna ve teşvik etme amacıyla oluşturulan iletişim yöntemlerine ne ad verilir?

A) Kişisel satış

B) Tutundurma

C) Reklam

D) Halkla ilişkiler

E) Sponsorluk



23) Aşağıdakilerden hangisi satış tutundurma çabaları arasında yer almaz?

A) Para iadeleri

B) Geçici fiyat indirimleri

C) Kupon verme

D) Alıcılar arasında yarışma düzenleme

E) Konsinye ürün verme



24) Tutundurma bütçesinin oluşturulmasında kullanılacak en mantıklı yöntem aşağıdakilerden hangisidir?

A) Satışların yüzdesi yöntemi

B) Rekabetçi eşitlik modeli

C) Keyfi bütçe belirleme yöntemi

D) Amaç ve görev yöntemi

E) Ayırabildiğin kadar bütçeleme yöntemi



25) Aşağıdakilerden hangisi kişisel satışın üstünlüklerinden biri değildir?

A) Geri bildirim anında olur.

B) Hedeflenmiş mesaj vardır.

C) Bilgi verme kolaydır.

D) Ulaşım ve sıklık az olabilir.

E) Demostrasyon (gösterim) yapılabilir.



26) Aşağıdakilerden hangisi niteliksel performans ölçülerinden biri değildir?

A) Satış kotaları

B) Satışçının tutumları

C) Müşteri tatmini

D) İletişim becerileri

E) Ürün bilgisi



27) Kişisel satış sürecinde müşteriyle ilk görüşmenin yapılıp iyi niyet oluşturulan aşama aşağıdakilerden hangisidir?

A) Sunuş

B) Yaklaşma

C) İhtiyaç keşfi

D) İtirazların ele alınması

E) Ziyaret öncesi planlama



28) Aşağıdakilerden hangisi reklam yönetimiyle ilgili karar alanlarından biri değildir?

A) Reklam amaçlarının oluşturulması

B) Bütçenin belirlenmesi

C) Mesaj ve medya kararlarının alınması

D) Duyurum olanaklarının araştırılması

E) Etkinliğinin değerlendirilmesi



29) Yumuşatıcı reklamlarında oyuncak ayı ya da beyaz eşya reklamındaki robot kullanılması aşağıdaki mesaj sunum yöntemlerinin hangisinde söz konusudur?

A) Tanıklık

B) Bilimsel kanıt

C) Yaşam biçimi

D) Yaşamdan kanıt

E) Sembolik kişilikler



30) Aşağıdakilerden hangisi aracılara yönelik satış tutundurma faaliyetlerinden biridir?

A) Ticari indirimler

B) Armağan dağıtımı

C) Kupon dağıtımı

D) Örnek ürün dağıtımı

E) Yarışma ve çekilişler



31) Lisans verme ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

A) Yurt dışındaki işletmeye lisans veren (lisansör) işletme bir üretim sürecini, markayı, patenti veya teknik bilgiyi belirli bir bedel karşılığı sağlar.

B) Lisansı satın alan işletme (lisansiye) böylelikle bir üretim tekniğini ya da tanınmış bir markayı araştırma geliştirme masraflarına katlanmaksızın elde etmiş olur.

C) Malların satışı ihracatçı tüccar, ihracat acentesi veya kooperatif işletme gibi aracı kuruluşların sorumluluğundadır.

D) Lisans vermenin avantajı; dış pazarlara düşük maliyetle girebilmesidir.

E) Dış pazarlara girmek için fazla çaba gerekmez.



32) Aşağıdakilerden hangisi yurt dışında üretimin, yerel bir işletme ile ortaklığa girişilerek yapıldığı uluslar arası pazarlara giriş yöntemidir?

A) Dolaylı ihracat

B) Joint venture

C) Lisans verme

D) Doğrudan yatırım

E) Dolaysız ihracat



33) Aşağıdakilerden hangisi işletmelerin uluslar arası pazarlamada dikkate almaları gereken demografik çevre faktörlerinden biri değildir?

A) Nüfus

B) Nüfus yaş ortalaması

C) Nüfusun mesleklere göre dağılımı

D) Nüfusun cinsiyete göre dağılımı

E) Nüfusun gelir düzeyi



34) Aşağıdaki amaçlardan hangisi tedarik zinciri yönetimi amaçlarından biri değildir?

A) Karı maksimize etmek

B) Maliyetleri düşürmek

C) Müşteri tatmini arttırmak

D) Daha verimli çalışmak

E) Üretim sürecini geliştirmek



35) Aşağıdaki veritabanlı pazarlama iş süreçlerinden hangisi firma ve özellikle promosyonların başarı düzeyinin sürekli kontrol edilmesi başarı ya da başarısızlığın izlenmesine ve zamanında düzenleyici önlemlerin alınabilmesine olanak tanır?

A) Planlama

B) Denetim

C) Uygulama

D) Analiz

E) Koordinasyon



36) Aşağıdakilerden hangisi birebir pazarlamanı özelliklerinden biridir?

A) Kısa dönemli ölçeğe sahip olunması

B) Müşteri sadakatini yaratması

C) Müşteri ilişkisi orta düzeyde olması

D) Müşteri bağımlılığının sınırlı olması

E) Müşteri hizmetlerine az önem vermesi





CEVAP ANAHTARI

1. C
2. B
3. B
4. B
5. E
6. E
7. D
8. C
9. B
10. C
11. D
12. A
13. D
14. A
15. E
16. C
17. B
18. E
19. C
20. B
21. E
22. B
23. E
24. D
25. D
26. A
27. B
28. D
29. E
30. A
31. C
32. B
33. E
34. E
35. B
36. B
Cady isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Sonforum'un önerileri

Okunmamış 01-17-2012, 23:10   #2
Kullanıcı Adı
Cady
Arrow

1. İnsanların bazı doygunluklardan yoksun olduklarını hissetme durumuna ne ad verilir?

A) Fayda


B) İhtiyaç


C) İstek


D) Eğilim


E) Arzu




2. Aşağıdakilerden hangisi pazarlamanın gelişim sürecine katkı sağlayan anlayışlardan biri değildir?


A) Üretime yönelik anlayış


B) Mamule yönelik anlayış


C) Satışa yönelik anlayış


D) Dağıtıma yönelik anlayış


E) Pazara yönelik anlayış




3. Bir işletmenin amaçlarını gerçekleştir-mesi için gerekli olan eylemlerin uy-gulanması sürecine ne ad verilir?


A) Proje Planlaması


B) Stratejik Planlama


C) Taktik Planlama


D) Kısa Dönemli Planlama


E) Uzun Dönemli Planlama




4. Aşağıdakilerden hangisi pazarlama planlaması süreci aşamalarından biri değildir?


A) Durum analizi


B) İşletme ve pazarlama amaçlarının be-lirlenmesi


C) Pazarlama karması elemanlarının be-lirlenmesi


D) Pazarlama karmasının programlan-ması


E) Uygulama




5. Reklamın nasıl söyleneceğinden çok, ne söylemesi gerektiğini bulmaya çalışan reklam araştırması türüne ne ad verilir?


A) Medya araştırması


B) Reklam bütçesi araştırması


C) Reklam etkinliği araştırması


D) Mesaj araştırması


E) Hedef kitle araştırması




6. Aşağıdakilerden hangisi gözlem yapma yöntemlerinden biri değildir?


A) Direkt gözlem


B) Odimetre


C) Sosyolojik gözlem


D) Gizlenmiş göz kamerası


E) Psiko – Galvonometre




7. Kürk satın alan bir kişinin, satın aldığı kürkün kendisine statü sağlayacağı için olumlu, masum hayvanların ölümüne sebep olacağı için olumsuz güdülenmesi durumuna ne ad verilir?


A) Bilişsel uyumsuzluk


B) Uzaklaşma – uzaklaşma çelişkisi


C) Yaklaşma – yaklaşma çelişkisi


D) Yaklaşma – uzaklaşma çelişkisi


E) Zevke yönelik çelişki




8. Aşağıdakilerden hangisi referans gruplarının tüketiciler üzerinde uygulayabileceği güçlerden biri değil-dir?


A) Bilgilendirme gücü


B) Zorlayıcı güç


C) Uzman gücü


D) Ödül gücü


E) Ceza gücü




9. Aşağıdakilerden hangisi endüstriyel pazarın yapısına ait özelliklerden biri değildir?


A) Daha az sayıda ancak büyük müşterilerden oluşması


B) Müşterilerin bölgesel olarak yoğunlaşmış olması


C) Alıcı talebinin son kullanıcıların talebinden doğması


D) Pazardaki talebin elastik olması


E) Pazardaki talebin tüketici talebindeki değişmelere bağlı olarak dalga-lı olabilmesi




10. Aşağıdakilerden hangisi endüstriyel satın alma sürecinin aşamalarından biri değildir?


A) Ürün ilişkin niteliklerin belirlenmesi


B) Arz edenlerin tanımlanması ve tekliflerin verilmesi


C) Alıcıların belirlenmesi


D) Alternatiflerin değerlendirilmesi


E) Satın almanın yapılması




11. Aşağıdakilerden hangisi negatif talep değildir?


A) Sigara dumanından rahatsız olanların sigaraya karşı yaklaşımları


B) Müslüman ülkelerde domuz etine karşı olan yaklaşımlar


C) Barışseverlerin silaha karşı yaklaşımları


D) Hayvanların öldürülmesini istemeyenlerin vizyon kürke karşı yaklaşımları


E) Şişmanların şişmanlatmayan pastaya olan yaklaşımları




12. Pazara sürülmesi kararlaştırılan yeni ürünün pazar başarısının araştırıldığı pazarlama analizine ne ad verilir?


A) Tüm pazar analizi


B) Bölgesel pazar analizi


C) Kalitatif pazar analizi


D) Pazar bölümleme analizi


E) Pazar alanı analizi




13. Ürün karmasının derinliğinin tanımı aşağıdakilerden hangisidir?


A) İşletmenin ürettiği mal dizisinin sayısıdır.


B) İşletmenin ürettiği tüm ürün çeşitlerinin sayısıdır.


C) Her dizide yer alan ürün ya da markadan kaç tür üretildiğini gösterir.


D) Ürün kalitesini gösterir.


E) Kullanım ya da başka yönlerden ürün dizilerinin hangi ölçüde birbirine yakın olduğunu gösterir.




14. Düşük nitelikli ve düşük fiyatlı ürün sunan işletmelerin kimi zaman ürün dizilerine daha yüksek nitelikte ve fiyatta ürün çeşitleri eklenmesine ne ad verilir?


A) Ürün dizisi


B) Geriye doğru esnetilme


C) Yukarı doğru esnetilme


D) Ürün geliştirme


E) Ürün karması




15. Alıcının dikkatini üründen çok ürünün fiyatına çeken ve satıcının yapabileceği en son indirimi yaptığı izlenimini yaratan fiyata ne ad verilir?


A) Tek fiyat


B) Çekici fiyat


C) Kalanlı fiyat


D) Özel fiyat


E) Prestij fiyat




16. Fiyatlamada temel olarak maliyetler yerine alıcıların algıladıkları değeri temel alan fiyatlama sistemine ne ad verilir?


A) Rekabete dayalı


B) Talebe dayalı


C) Maliyete dayalı


D) Üretime dayalı


E) Ortalama maliyete dayalı




17. Aşağıdakilerden hangisi beğenmeli ürünlerin özellikleriyle uyumlu değildir?


A) Alıcılar istedikleri nitelik ve özelliği bulmak için araştırma yaparlar.


B) Çok sık ve sürekli satın alınmazlar.


C) Özdeş olan ve olmayanlar arasında fiyatın etkisi farklı olur.


D) Bu ürünler seçici olarak dağıtırlar.


E) Küçük fiyat farklılıkları her zaman önemlidir.




18. Ürün dünyasında yeni olan ve tümüyle yeni bir işlev gören, kendine yeni bir pazar oluşturan ürünler yönetim açısından hangi ürün türüne girer?


A) İşlevi geliştirilmiş ürünler


B) Tümüyle yeni ürünler


C) Düşük maliyetli ürünler


D) Yeniden düzenlenmiş ürünler


E) Yeni işaretler eklenmiş ürünler




19. Aşağıdakilerden hangisi üretici ile tüketici arasında aracıların yer almasının nedenlerinden biri değildir?


A) Aracıların değişim sürecinde verimliliği artırması


B) Aracıların tüketicilere güven vermesi


C) Aracıların yığın üretimi küçük parçala-ra bölüp ürün demetleri oluşturması


D) Aracıların değişim işlemlerini rutin hale getirmesi


E) Aracıların tüketicinin araştırma süreci-ni kolaylaştırması




20. Giyecek, ev eşyaları, ofis ekipmanları gibi ürünlerin dağıtımında aşağıdaki dağıtım şekillerinden hangisinin kullanılması uygundur?


A) Seçimli


B) Yoğun


C) Sınırlı


D) Yetkili


E) Türdeş




21. Bir ürünün toptancı – perakendeci gibi iki kanal üyesi ile tüketici arasında değişimi esnasında oluşan faydaya ne ad verilir?


A) Şekil faydası


B) Yer faydası


C) Sahiplik faydası


D) Coğrafik fayda


E) Zaman fayda




22. Hedef pazardaki tüketicinin bir kişinin mesaja kaç kez maruz kaldığının ölçüne ne ad verilir?


A) Sıklık


B) Ulaşma


C) Tiraj


D) Rating


E) Etkileme




23. Bir toptancı, üretici veya hizmet işletmesinin, ürünlerinin, hizmetlerinin ya da unvanının anlaşma koşulları çerçevesinde satış hakkının verilmesine ne ad verilir?


A) Franchising


B) Joint – venture


C) Bölümlü mağazacılık


D) Kolaylıklı mağazacılık


E) Genel mağazacılık




24. Aşağıdakilerden hangisi sunulan ürünlere göre perakendeci sınıflan-dırması içinde yer almaz?


A) Genel mağazalar


B) Sınırlı türde ürün satılan mağazalar


C) Bölümlü mağazalar


D) Kolaylık mağazaları


E) Şube mağazaları




25. Aşağıdakilerden hangisi tutundurma karmasının bileşenlerinden biri değildir?


A) Satış tutundurma


B) Reklam


C) Dağıtım


D) Kişisel satış


E) Duyurum




26. Pazarlama faaliyetleri içinde temel olarak işletmenin mevcut ya da muhtemel müşterileriyle iletişim kurma işlevini yüklenmiş olan pazarlama karması unsuruna ne ad verilir?


A) Dağıtım


B) Ürün planlama


C) Tutundurma


D) Satış


E) Fiyatlama




27. Aşağıdakilerden hangisi tutundurma kararlarını etkileyen unsurlardan biri değildir?


A) Ürün özellikleri


B) Satın alma karar sürecindeki aşama


C) Üretim süreci


D) Kanal stratejileri


E) Tutundurma faaliyetlerinin hedef kitlesi




28. Bir departmanlı mağazada tezgahtarlar ya da belirli bir rotada kamyonuy-la dolaşarak perakendecilerin stok-larını yenileyen satışçılar, hangi tür satışlara örnektir?


A) Siparişi destekleyen satışçılar


B) Siparişi alan satışçılar


C) Siparişi elde eden satışçılar


D) Misyoner satışçılar


E) Yaratıcı satışçılar




29. Aşağıdakilerden hangisi bir firmanın satış gücünün yapılandırılmasında dikkat edilmesi gerekli unsurlardan biri değildir?


A) Coğrafi temelli satış gücü yapısı


B) Ürün temelli satış gücü yapısı


C) Müşteri temelli satış gücü yapısı


D) İşlevsel satış gücü yapısı


E) Fiyat temelli satış gücü yapısı




30. Her bir müşteri için çok az değiştirilebilen, profesyonelce hazırlanmış ve satış destek malzemeleri ile satışın desteklendiği satış sunuşu türü aşağıdakilerden hangisidir?


A) Paket sunumlar


B) Organize sunumlar


C) Kişiye özel sunuş


D) Etkileşimli sunuş


E) Yüzyüze sunuş




31. İzleyici seçiciliği yüksek etkileşim olanaklarına sahip, mesajlarını güncel-leştirmenin kolay olduğu ve maliyetinin düşük olduğu reklam medyasına ne ad verilir?


A) Televizyon


B) İnternet


C) Gazete


D) Doğrudan posta


E) Dergi




32. Aşağıdakilerden hangisi satış tutun-durma faaliyetlerinin artış nedenlerin-den biridir?


A) Mevcut ürünlerin satışını artırmak


B) Tüketicilerin fiyat duyarlılığının artması


C) Mevcut kullanıcıların tekrar satın almalarını teşvik etmek


D) Mevcut ürünlerin yeni kullanıcılarının denenmesini teşvik etmek


E) Ürün kullanımını artırmak





33. Aşağıdakilerden hangisi uluslar ara-sı pazara giriş şekillerinden biri değildir?


A) Factoring


B) Dolaylı ihracat


C) Dolaysız ihracat


D) Lisans verme


E) Ortak girişimde bulunma




34. Sözsüz iletişim, değer yargıları, örf ve adetler gibi faktörler uluslar arası pazarlamayı etkileyen çevre faktörlerinden hangisinin kapsamında yer alır?


A) Ekonomik çevre faktörü


B) Yasal ve politik çevre faktörü


C) Kültürel faktörler


D) Demografik faktörler


E) Doğal çevre faktörleri




35. Veritabanlı pazarlamada belirli bir eylemin güçlü ya da zayıf yönlerinin görüldüğü iş süresi aşağıdakilerden hangisidir?


A) Koordinasyon


B) Analiz


C) Uygulama


D) Planlama


E) Denetim




36. Aşağıdakilerden hangisi ilişkisel pazarlamanın özelliklerinden biridir?


A) Kısa dönemli ölçeğe sahiptir.


B) Tek bir satış üzerinde odaklaşır.


C) Ürün özellikleri üzerinde durulur.


D) Müşteri hizmetlerine az önem verilir.


E) Müşteri bağlılığı yüksektir.





CEVAP ANAHTARI


1. B

2. D
3. C
4. C
5. D
6. C
7. D
8. E
9. D
10. C
11. E
12. A
13. C
14. C
15. C
16. B
17. E
18. B
19. B
20. A
21. C
22. A
23. A
24. E
25. C
26. C
27. C
28. B
29. E
30. A
31. B
32. B
33. A
34. C
35. C
36. E
Cady isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz aktif değil dir.
Mesajlara Cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz aktif değil dir.

Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı


Saat: 14:09


lisanslı Powered by vBulletin®
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
SonForum.org 2007-2025

2007-2025 © SonForum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " İletişim " kısmından bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı