![]() |
|
![]() |
#1 |
![]() El Sanatları insanoğlu var olduğundan beri tabiat şartlarına bağlı olarak ortaya çıkmıştır.İnsanların ihtiyaçlarını karşılamak
![]() Daha sonra gelişerek çevre şartlarına göre değişimler gösteren el sanatları ![]() ![]() ![]() ![]() Geleneksel Türk El Sanatlarını; halıcılık ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dokuma; eğirme veya başka yollarla iplik haline getirilerek veya elyafı birbirine değişik metotlarla tutturarak bir bütün meydana getirme yoluyla elde edilen her cins kumaş ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() El sanatlarımızın zarif örneklerinden olan oyalar; süslemek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kastamonu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Geleneksel kıyafetlerle birlikte kullanılan oyalarımızın yanı sıra takılarda dikkat çekici aksesuarlardandır. Anadolu'da yaşamış tüm uygarlıklar değerli ve yarı değerli taşlarla aaaalle birlikte veya ayrı işleyerek sanatsal nitelikli eserler üretmişlerdir. Selçuklularla birlikte gelen değişik üslupların en önemlisi Türkmen takılarıdır. Osmanlı İmparatorluğu döneminde ise imparatorluğun gelişimine paralel olarak mücevhercilik önem kazanmıştır. Anadolu'da Tunç Çağında bakır ![]() ![]() ![]() Maden işçiliğinde dövme ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Barınma gereğinden doğan mimari ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ağaç işçiliğinde kullanılan malzeme daha çok ceviz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu teknikler Zonguldak ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Baston ve asaların sap kısımları; gümüş ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Müzik aletleri yapımı eskiden beri devam etmektedir.Bu aletler ağaçlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mimariye bağlı olarak gelişen diğer bir sanat kolu da çini sanatıdır.Anadolu'ya Selçuklularla girmiştir. Figürlü sanat eserlerini kullanmaktan çekinmeyen Selçuklu sanatkarlar özellikle hayvan tasvirlerinde çok başarılı olmuşlardır. 14. yüzyılda İznik ![]() ![]() ![]() ![]() Anadolu uygarlıklarından elde edilen cam işçiliğinin en seçkin örnekleri günümüzde "cam"ın tarihi gelişimi konusuna ışık tutmaktadır.Çeşitli model ve formlarda vitray ![]() Osmanlı İmparatorluğu döneminde İstanbul'un fethiyle camcılığın merkezi bu kent olmuştur.Çeşm-i bülbül ![]() Anadolu'da camın ilk kez gözboncuğu olarak üretimi İzmir-Görece köyündeki ustalar tarafından gerçekleştirilmiştir.Anadolu'nun her tarafında temelinde nazar inancı olan cam boncukları görmek mümkündür. Nazarlık yoluyla canlı veya nesneye yönelen bakışların dikkatinin başka bir nesneye yöneleceğine inanılır. Bu nedenle nazar boncuğundan yapılan nazarlıklar canlının veya nesnenin görünen bir yerine takılır. Geleneksel mimaride dış cephe ve iç mekan süslemesinde taş işçiliğinde önemli bir yer tutmaktadır.Taş işçiliğinin mimari dışında en çok kullanım alanı mezar taşlarıdır.Oyma ![]() ![]() ![]() ![]() Günümüzde fonksiyonunu henüz kaybetmeyen sepetçilik atalardan öğrenildiği gibi halen; saz ![]() ![]() Hayvancılıkla uğraşan kırsal kesimlerde yaygın olarak kullanılan keçe ![]() El Sanatları insanoğlu var olduğundan beri tabiat şartlarına bağlı olarak ortaya çıkmıştır.İnsanların ihtiyaçlarını karşılamak ![]() Daha sonra gelişerek çevre şartlarına göre değişimler gösteren el sanatları ![]() ![]() ![]() ![]() Geleneksel Türk El Sanatlarını; halıcılık ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dokuma; eğirme veya başka yollarla iplik haline getirilerek veya elyafı birbirine değişik metotlarla tutturarak bir bütün meydana getirme yoluyla elde edilen her cins kumaş ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() El sanatlarımızın zarif örneklerinden olan oyalar; süslemek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kastamonu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Geleneksel kıyafetlerle birlikte kullanılan oyalarımızın yanı sıra takılarda dikkat çekici aksesuarlardandır. Anadolu'da yaşamış tüm uygarlıklar değerli ve yarı değerli taşlarla aaaalle birlikte veya ayrı işleyerek sanatsal nitelikli eserler üretmişlerdir. Selçuklularla birlikte gelen değişik üslupların en önemlisi Türkmen takılarıdır. Osmanlı İmparatorluğu döneminde ise imparatorluğun gelişimine paralel olarak mücevhercilik önem kazanmıştır. Anadolu'da Tunç Çağında bakır ![]() ![]() ![]() Maden işçiliğinde dövme ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Barınma gereğinden doğan mimari ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ağaç işçiliğinde kullanılan malzeme daha çok ceviz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu teknikler Zonguldak ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Baston ve asaların sap kısımları; gümüş ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Müzik aletleri yapımı eskiden beri devam etmektedir.Bu aletler ağaçlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mimariye bağlı olarak gelişen diğer bir sanat kolu da çini sanatıdır.Anadolu'ya Selçuklularla girmiştir. Figürlü sanat eserlerini kullanmaktan çekinmeyen Selçuklu sanatkarlar özellikle hayvan tasvirlerinde çok başarılı olmuşlardır. 14. yüzyılda İznik ![]() ![]() ![]() ![]() Anadolu uygarlıklarından elde edilen cam işçiliğinin en seçkin örnekleri günümüzde "cam"ın tarihi gelişimi konusuna ışık tutmaktadır.Çeşitli model ve formlarda vitray ![]() Osmanlı İmparatorluğu döneminde İstanbul'un fethiyle camcılığın merkezi bu kent olmuştur.Çeşm-i bülbül ![]() Anadolu'da camın ilk kez gözboncuğu olarak üretimi İzmir-Görece köyündeki ustalar tarafından gerçekleştirilmiştir.Anadolu'nun her tarafında temelinde nazar inancı olan cam boncukları görmek mümkündür. Nazarlık yoluyla canlı veya nesneye yönelen bakışların dikkatinin başka bir nesneye yöneleceğine inanılır. Bu nedenle nazar boncuğundan yapılan nazarlıklar canlının veya nesnenin görünen bir yerine takılır. Geleneksel mimaride dış cephe ve iç mekan süslemesinde taş işçiliğinde önemli bir yer tutmaktadır.Taş işçiliğinin mimari dışında en çok kullanım alanı mezar taşlarıdır.Oyma ![]() ![]() ![]() ![]() Günümüzde fonksiyonunu henüz kaybetmeyen sepetçilik atalardan öğrenildiği gibi halen; saz ![]() ![]() Hayvancılıkla uğraşan kırsal kesimlerde yaygın olarak kullanılan keçe ![]() |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|