'Jean Amerka'nın şalvarıdır' sözünde ısrarlıyız
http://www.zaman.com.tr/haber.do?hab...nde-israrliyiz
Gazete ve televizyonlarda yayınlanmaya başlayan 'Jean Amerika'nın şalvarıdır' reklamı hazır giyim sektöründe tartışılıyor. Bazı tekstilciler jeanın Türkiye'nin ihracatında önemli yer tuttuğu gerekçesiyle reklama karşı çıkıyor.
Reklamı veren DeFacto şirketinin Genel Müdürü İhsan Ateş ise 'Jean Amerika'nın şalvarıdır' ifadesinin arkasında olduklarını belirtiyor. Göç sırasında kalın ve korunaklı kıyafetlere ihtiyaç duyan Amerikalıların kullanmaya başladığı 'jean'ın daha sonra dünya geneline yayıldığını dile getiren Ateş, "Türkiye bir Akdeniz ülkesi. Bu hava şartlarına uygun ürünler üretme kararı aldık ve bunu böyle bir reklamla duyurduk." diyor.
Kot pantolonlara karşı çıkan reklamı veren DeFacto, 'Biz Akdenizliyiz' sloganıyla iklim şartlarına uygun aynı zamanda ütü gerektirmeyen kıyafet üretti. Ürünün terletmeme özelliği de olduğunu ifade eden DeFacto Genel Müdürü İhsan Ateş, verdikleri reklamla insanların giyime farklı açıdan bakmasını sağladıklarını belirtiyor. Reklamla ilgili genellikle olumlu tepkiler aldıklarına dikkat çeken Ateş, reklama tepki gösteren ve denim kumaşın Türkiye'nin hazır giyim ihracatında önemli bir yeri olduğunu hatırlatan sektör temsilcilerinin açıklamasıyla ilgili şunları söylüyor: "Türkiye'nin jean alanında dünyanın en büyük 3. üreticisi olduğunu biliyoruz. Biz Akdenizli bir markayız ve buna dikkat çekmeye çalıştık. Sektörün gelişimi dünyaya ayak uydurmaktan geçiyor. Sektörel bir dayanışma ile Türkiye'yi dünya tekstil sektöründe daha iyi konumlara getirebileceğimize inanıyorum." Yayına giren reklam filmiyle bugüne kadar rahatlığı öne çıkan jean'ın Amerika'nın şalvarı olduğuna vurgu yapılıyor.
35 yıldır hazır giyim alanında üretim yapan Ozon Grup'un 2001 yılında piyasaya sürdüğü DeFacto markası, son dönemde yaygınlaşmaya başladı. DeFacto ürünleri, konsept mağazalar, çok katlı mağazalar, corner shoplar ve diğer mağazalarda satılıyor. Türkiye genelinde 35 DeFacto mağazası bulunuyor, ayrıca ürünleri 370 farklı noktada tüketicilerle buluşuyor. Yurtdışında ise 5 mağaza ve 63 corner bayisi faaliyet gösteriyor. Şirketin bu yılki ciro hedefi 100 milyon dolar. Yıl sonuna kadar 45 mağazaya ulaşmayı hedefleyen firma 2010 yılında bu rakamı 100'e çıkarmayı planlıyor. Şirket, yurtdışında büyüme hedefleri doğrultusunda 2010-2020 yılları arasında Avrupa, Rusya, Türk cumhuriyetleri, Arap ülkelerinde mağaza yapılanmasını gerçekleştirecek. Genel Müdür İhsan Ateş, 2030 yılına kadar farklı ülkelerde 500 mağaza açarak dünya markası haline gelmeyi hedeflediklerini belirtiyor.
Abdulhamit Yıldız