Alman  otomobil tasarımcısı sonraları "böcek" adı altında dünya çapında satış  rekorları kıran KdF- Wagen'i (otomobil) 1935'ten itibaren üretmeye  başladı. Porsche, İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra ilk spor otomobili  geliştirdi. Porsche, Maffersdorf/Bohemia'da musluk tamircisi bir babanın  oğlu olarak dünyaya geldi. Boş zamanlarında teknik ve elektrikle  uğraştı. Liseyi bitirdikten sonra Viyana'ya giderek Teknik Üniversiteye  dinleyici öğrenci olarak yazıldı. İlk işini elektrik motorları üreten  bir işletmede buldu.
Otomobil tutkusunun farkına burada vardı. Lohner-Porsche Porsche  1900'daki Paris Fuarı'nda, kendi buluşu olan ve dingillerindeki elektrik  motorlarıyla çalışan otomobili sergiledi. Taşıt aracını Viyana saray  arabaları yapımcısı Lohner şirketinin elemanı olarak yaptığı için, bu  yeni otomobil Lohner-Porsche olarak tanındı. Bunun hemen ardından  düşüncesini daha da geliştirerek elektrik motorlarını bir benzin motoru  aracılığıyla besledi. Bu yeni tahrik biçimiyle şanzıman dişlisine gerek  kalmıyordu.
Porsche teknik müdür olarak Viyana Neustadt'taki Austro-Daimler  şirketine geçti. Burada tanınmış bir uzun mesafe yarışı olan  Prinz-Heinrich-Fahrt için yaptığı otomobille yarışı bizzat kazandı.  Porsche ayrıca uçak motorları ve Birinci Dünya Savaşı'nda topları  taşıyan çekici araç tasarımcısı olarak kendisine bir isim yaptıktan  sonra, savaşın ardından tasarladığı iki binek otomobiliyle  Austro-Daimler'deki son başarılarına imza attı. 1923'te firmanın  Stuttgart'taki merkezine teknik müdür ve tasarımcı olarak geçti.  Avusturya'daki Steyr şirketinde kısa bir süre (1928-30) çalıştıktan  sonra, 55 yaşında bağımsızlığı seçti.
Kendi Şirketi Uluslararası bir şöhrete sahip olan Porsche, yorulmak  bilmeksizin daha başka teknik yenilikler de geliştirdi ve çeşitli  firmalar için komple yeni otomobiller tasarladı. Esnekliği dolayısıyla  yüklenme halinde dönebilen bir amortisör elemanı olan döner çubuk  yaylanıcısını (süspansiyonunu) buldu. Sıkışık parasal durumunu, ardından  gelen yıllarda Nasyonal Sosyalist rejimin önemli bir taşıt aracı  danışmanı olarak düzeltti. İyi kişisel ilişkilerinin ve ortak  çıkarlarının bulunduğu Hitler'in buyruğuyla Porsche, geniş halk  kitlelerinin satın alabilecekleri sağlam bir otomobil tasarımına  başladı.
Hitler'in diğer koşulları şunlardı: Saatte 100 kilometrelik hız, 4-5  kişilik yer,100 kilometrede en fazla 8 litrelik benzin tüketimi, 1.000  RM'nin (Reichsmark) altında satış fiyatı. 1936'da 4 silindirli Boxer  motorlu, 22 beygir güçlü ve 984 cc hacimli ilk 3 test otomobili hazırdı.  Sonradan "Volkswagen" (böcek) olarak adlandırılan hava soğutmalı  otomobil, önce Alman İşçi Birliği çerçevesindeki Nasyonal Sosyalist  Yardım Kuruluşu "Kraft durch Freude"den (Neşeden güç doğar) esinlenerek  "KdF-Wagen" olarak piyasaya çıktı. Porsche genelde bu otomobilin mucidi  olarak kabul edildiği halde asıl konstrüksiyon planları, tasarımını  1925'ten itibaren geliştiren ve Porsche'ye 1932'de bunları boş yere  öneren Çekoslavakya'lı Bela Barenyi'ye aitti.
Savaş İçin Tasarımlar 1937'de NSDAP'ye (Alman Nasyonal Sosyalist İşçi  Partisi) giren Porsche bir yıl sonra SS'e de katıldı. Buna karşın,  yalnız işini düşünen ve politikayla ilgisi olmayan bir insan olarak  tanındı. Basit bir tasarımcıyken Wolfsburg'daki Volkswagen AG'nin  kurucusu ve yöneticisi oldu. Porsche burada "böcek"in seri üretimine  başladı. Yeni teknik gelişmelere tutkun olan Porsche, İkinci Dünya  Savaşı'nda askeri araç üretimine ağırlık verdi. Alman Devleti'nin en  büyük ulusal onur madalyasını aldıktan sonra "profesör" ünvanını  kullanabilen zırhlı araç tasarımcısı olarak ön plana geçti. Ayrıca  Volkswagen'i askeri amaçla cip ve yüzer araç haline getirdi. Porsche'nin  işletmesi savaşın bitmesine bir yıl kala Gmünd/ Karnten'e nakledildi.
Almanya'nın teslim oluşundan sonra tutuklanan Porsche bir Fransız  cezaevinde kaldı. 1947'de kefaletle serbest bırakıldı. Bundan böyle,  oğlu Ferry'nin yönetimi altında onarım işleri ve yedek parça üretimiyle  ayakta kalmaya çalışan Karnten'deki fabrikasına kendini adadı. 1948'de  kendi adı altında tanınan, 40 beygir gücündeki bir VW motoruyla  donatılmış olan ilk spor arabasını piyasaya çıkarttı. İşletmesi 1950'de  tekrar Stuttgart'a nakledildi ve Porsche burada 75 yaşında öldü.