Çocuk hiç göremiyorsa ona becerileri sözel olarak açıklayarak ve birlikte
yaparak kazandırınız. Çocuk sizi dinlerken yapmış olduğu beceriyi de parmaklarıyla yoklamasına her defasında izin ve fırsat veriniz.
Çocuk az görüyorsa görmesinden yararlanarak becerileri kazandırınız
Bağımsız olarak yapabildiği beceriler varsa nasıl yapabildiğine bakınız.
Bundan sonra yapacağı becerileri öğretirken bunlardan yararlanabilirsiniz.
Bağımsız olarak becerileri yapmasını teşvik ediniz, zaman ve fırsat veriniz.
Beceri yada işi ne kadar yapabildiğini belirleyerek bağımsız olarak
yapamadığı yerlerde sadece yardım edin.
Çocuğa sadece her defasında bir beceri yada bu becerinin bir bölümünü
öğretmeyi deneyiniz. Önceki beceri yada becerinin kolay bir bölümü tamamen öğrenildiğinde becerinin izleyen güç bölümünü öğretmeye çalışınız.
Becerileri tamamladığında mutlaka ödüllendirin. (Aferin, çok güzel v.b.)
Görme engelli bir çocuğun tüm gün evde bulunması, evden dışarıya
çıkmaması onu topluma hazırlamaz. Görme engelli çocuğun okula gitmesi yaşadığı toplumla daha fazla bütünleşmesini sağlayacaktır.
Görme engelli çocuğun takılacağı, yada çarpabileceği eşyaların ve engellerin
ayak altından kaldırılması gerekir. Çocuğun kolayca eşyaların yerlerini bulmasına yardım edecek düzenlemeler yapılmalıdır.
Yerleri sabit olan eşyaların dışında yaptığımız değişiklikleri her defasında
göstermeli ve yerlerini öğretmelisiniz.
Görme güçlüğü ne kadar erken teşhis edilirse, çocuğa o kadar fazla yardım edilir. (Örn.. erken ameliyat yada ilaçla tedaviyle çocuğa çok fazla şey kazandırmak mümkün olabilir. Yani görmesi tanı olmasa hile daha iyi görebilir duruma gelebilir.)
Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü
sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " İletişim " kısmından bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.