PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Men of War-Red Tide


denizci
08-30-2010, 22:33
Men of War # Oyunu Künye Tanıtımları-İncelemeleri-İzlenimleri

http://www.pre-ordergames.co.uk/images/Men%20of%20War%20pc.jpg

Çıkartma gemisinde heyecanla bekliyordum, birazdan gemimiz kıyıya vuracak mermiler başımızın üstünden geçecek ve bazılarımız ölümle tanışacaktı. Ama biz kara ceketlileriz, biz ölümden korkmayız çünkü biz ölümün ta kendisiyiz.


http://www.netdownloads.com.br/novo/public_html/fotos/073e565f9b91481d4bf04989c3ffeec5.jpg
(her ağzına bıçak alan rambo mudur?)

Men of War -red tide'ı incelerken nereden başlasam bilemedim çünkü Men of War hakikaten hem güzel hem zorlayıcı hem de senaryolarında belirli bir hikayeyi tutturabilmiş bir yapımdı. Özellikle Rus senaryosunun sinematikleri her ne kadar eski görünse de belirli bir merak unsuru yaratabilmesi açısından yerli yerindeydi. Şunu da söylemeliyim ki oyun ek paket olmasına rağmen ilk oyunu istemiyor ve ülkemizde satılmadığından, Steam üzerinden alıp oynayabilirsiniz. Ayrıca oyunumuzda serinin diğer oyunlarının aksine Multiplayer seçeneği mevcut değil.

Men of War-Red Tide oynayanların da bildiği üzere Soldiers: Heroes of WW2, Faces of War ve daha sonra gelen Men of War oyununa gelen son eklenti. Oyunumuz Sovyet yazarı Alexandr Zorich'in Rus Elit birliği kara ceketliler hakkında yazdığı yazılar ve sefer hikayeleri etrafında dönüyor. Kara ceketliler Rusların 2. Dünya Savaşı sırasında Karadeniz kıyılarında boy gösteren ve buradaki Alman birliklerine gerek gizli saldırılar gerekse açık açık çıkartmalar yapan özel bir birliktir. Yani tahmin edebileceğimiz üzere bu elemanları kontrol edeceğiz, bakalım beklentileri karşılayabilecek mi bu oyun sayın okuyucular.
Öncelikle eski oyunlardan söz edeyim size. Evet size Faces of War ve Men of War'daki sistemden biraz söz edeyim. Öncelikle oyunumuz standart strateji oyunu gibi görünüyor, bakış açımız kuşbakışı ve birimlere epey yaklaşabiliyoruz. Bu seri 2. Dünya Savaşı içinde gelişiyor ve birimler oyuna oldukça gerçekçi bir şekilde aktarılmış. Oyun haritası iyi tasarlanmış ve özellikle Men of War'daki çöl bölümleri, oradaki kum fırtınaları ohh miss dedirtecek cinsten. Silah, mühimmat, erzak, Kırıkkale tüfek stoğumuz oldukça geniş. Tabii ki genelde bize verilen birimler bir avuç askeri geçmez, orası ayrı bir konu.
Şimdi soracaksınız biz bir avuç askerle ne yapalım! Savaşı kaybettik zaten! İşte orada Direct kontrol devreye giriyor.

Direkt kontrol! O da nesi!

Direct kontrol bir birimi (asker, top, tüfek fark etmez) tamamen kendinizin kontrol ettiği bir yöntem. Kısa süreliğine kontrol isteyenlere klavyede ctrl tuşu, elim meşgul olmasın hep kontrol isterük diyenlere ise end tuşu hizmet ediyor.
Bu mod hem çok zevkli hem de bazı görevler için şart. Hemen bir örnek vereyim, elinizde pak30 adlı bir anti tank topu var, karşıdan 2 tank geliyor, bu işi yapay zekaya bırakırsak yapay zeka ateş ede ede maksimum 1 tankı patlatır sonra tankın paletleri altında ezilir. Bizim direkt kontrol olayında önce tankın zayıf bölgesine çeviririz topu, ardından çakarız mermiyi, sonraki tankı da tam ateş edecekken namlusundan vurup rezil ederiz. Daha sonra askerlerimizle kulesini tarumar ettiğimiz tankı ele geçirir Almanlara "uleynn" dedirtiriz (veya Amerikalılara, Almanların da bir campangi var Men of War'da)

Evet direkt kontrol hakkındaki bilgilerden sonra incelememize dönelim. Men of War ve Faces of War bir görevin yapılışı konusunda bize çok seçenek verirdi. Gizlice muhafızları keserek de bir kuleyi temizleyebilirsiniz, tankla kapıdan girerek de. Veyahut kulenin yakınındaki bir benzin aracına binecek kurbanlık arkadaşımızla vedalaştıktan sonra kuleye doğru WAAAGHH! şeklinde dalmak suretiyle kısaca bölümü bitirebiliyoruz.
İşte Men of War: Red Tide'da ise olay böyle değil. Öncelikle oyun çok lineer şekilde ilerliyor. Saldıracaksan düşman tankı varsa karşıda genellikle o tankın neresine bomba atarsan at tamamen patlıyor veya tank mis gibi dursa bile binmemize izin vermiyor.
Mesela savunma yapıyoruz hiç başka bir şey yapmaya gerek yok. Ön hattı savun yeter, ne biliyim adamlara bi kanatlardan saldıralım, sol kanata topçu atalım (mancınıkla topçular fırlatılıyor yanlış anlamayın) adamlar oradan saldıracaklar diye toplarını oraya çeksin biz de sağ kanattan tanklarla girelim gibi bir düşünce beklemeyin yapay zekadan. En azından Men of War: Red Tide'da zekice saldırılar çoğunlukla scripted olmasına rağmen yine de bir heyecan katıyordu. Men of War'da komiserler saldır deyince saldır dur deyince dur, başka olay yok. Tabii ki yapay zeka faktörünün de oyunumuza etkisi var

Başarılı saldırı yoktur, az votka vardır

Adamlarımızın her biri kesinlikle bir şişe votka bitirip de oyuna gelmişler gibi. -Hacı savaş mı var? -Heee, yazdır adımı, İvan Divandelen. Men of War'da yapay zeka çok zeki olmamasına karşın düşük zekalı bir insanın yapabileceği temel hareketleri kavramıştı. Mesela düşman ateş açarken eneee "havadan bişi geçiyo" mantığıyla ortaya çıkmamak gibi veyahut karşıdan sipere bomba atıldığında "Ahmet abi adamlar bir şeylerini düşürdü, geri versek mi?" dercesine el bombasıyla birbirlerini süzerekten bakışmalar yapmamak gibi. Mesela Men of War'da adamım mayına basmıştı, şans eseri sağ kurtuldu( öhö öhö easy mode öhö) bundan sonra hemen düştüğü yerde kaldı hatta yere yatıp bekledi. Red Tide mantığıyla bakarsak adam ilk mayına bastığı yere geri dönmeye çalıştı ve tahmin edersiniz ki mefta oldu. Ayrıca bu Rus arkadaşların görev bilinci de yüksekmiş hakikaten takdir ettim. Anti tank topunun başındaki arkadaşlara büyük bir top mermisi isabet ediyor. Top yok olmasa da rezil duruma düşüyor, arkadaşlarımız hala topa geri dönmeye ateş etmeyen topu hedeflere çevirmeye uğraşıyor. Bu konuyu son bir örnekle özetleyim en iyisi.
7-8 cengaver Rus denizcisine yerde siper aldırttım. Karşıdaki siperlere saldıracağız,siperdekilerin sayısı az adamlarıma normal bir saldırı komutu verirsem hepsini tepeler diye düşündüm. Haydi bakalım huraaa!!! diye saldırttım. Adamlar paytak paytak koşuyordu, buraya kadar mesele yok. El bombası menziline geldiler ve birden durdular, uleynnn ne yapıyorsunuz!! diye bağırdım tabii ki. Adamlar hiç oralı değil 1-2 tanesi tüfekle dağa bayıra sıkıyor. Enee bir sincap vurdum diye seviniyor. Yahu el bombası atın diye emir verdim hepsi birden el bombalarını çıkarıp hazır ol vaziyette beklemedeler. Yahu atın şunu artık! Adamlar sonunda atsak mı atmasak mı kararının ardından atalım dediler. Tabii buraya kadar 8 cengaverin 4'ü mefta, bomba atarken birini daha vurdular o adamın elinde patladı bomba. Benim kalan 3 askeri de rezil etti ama o 3 kişi bombalarını attılar. Ama hepsi aynı yere ve birinin attığı bomba anti-tank bombasıydı! Sonuç olarak 6-7 asker ölü, düşman zaiyatı 2-3 tane, oyun zaten zor, Almanların yapay zekası da düşük olmasa bölümler geçilmeyecek derecede zor olacakmış. Zaten 5 bölüm geçebildim sonra mideme hafif ağrılar girdiğinden (!) oyunu kapadım


http://image.jeuxvideo.com/images/pc/m/e/men-of-war-red-tide-pc-038.jpg
(Arkadaşlar,topu bırakan onun gibi olsun)
Film mi çeviriyoruz leynn burda!
Oyun incelemenin başında dediğim gibi, Alexandr Zorich mahlası altında yazan 2 yazarın öyküleri çerçevesinde ilerliyor. Bu öykü kısmını sadece yükleme ekranında gördüğümüzden genelde niye nerde nasıl savaşıyoruz pek fikrimiz olmuyor. Mesela oyunun başında bir amiralle konuşuluyor. Yok o öldü görev sizindir falan, sonra ee hadi bakalım çıkartmaya. Hani amiral? O kadar konuştun ne oluyor şimdi iç çatışma filan mı var? Yok öylesine laf olsun diye konuşuyorlar
Yani oyun bize verilen görevleri yerine getirmemizle alakalı, mesela köprü patlatıyoruz niye patlattığımız hakkında ufacık bir bilgi yok. Yahu işte buradan Alman generali geçecek o yolu tıkadık onun için patladı gibi basit bir açıklama yap be adam. Sonra bir bölümde Romanyalı bir subayı ele geçiriyoruz, vıdı vıdı konuşuyorlar, sonra adamı öldürüyor, ee bu muydu hikaye? Adamı sorguladım öldürdüm bu mudur dramatiklik, bu mudur oyundaki tüm aksiyon, bu da mı gol değil bee! Öhöm,neyse geçelim
http://www.hookedgamers.com/images/1027/men_of_war_red_tide/screenshot_pc_men_of_war_red_tide005.jpg
((Arkadaşlar aramızda bir hain var!)Acaba hangisi)

Bölüm tasarımı? O ne?

Copy paste demek oluyor, adamlar yaratıcılıktan coştuklarından küçücük harita yapmışlar. İçini de göz boyamak için doldurmuşlar düşmanla, gerisi boş. Hani 15 bölüm var demiştim ya, bunları birleştir 5 tane bölüm ancak eder. Hayır bazı haritalar büyük ama dağ bayır, oyun alanı az, etrafta aynı saman balyasından zibilyon tane aynı evden bin tane, aynı traktör her bölümde, acaba bu aynı harita da ben mi anlayamadım diyorum. Men of War'un o dolu dolu bölümleri hatta bir bölümün tasarımı vardı ki ohanes burger! Bu oyuna hastayım dedirtti, bölüme bir jipte başlıyoruz ve o jipi bilgisayar kullanıyor ve biz neredeyse sürücü bakış açısından makinalıyla gidiyoruz. Yani oyun Men of War'luktan çıkıp bir Call of Duty'e dönüşmeyi bile başarabilmişti.

Silah verin bize!

Oyunda bize vaat edilen şeylerden biri de yeni silahlar, yeni araç gereçlerdi. Var mı? Evet var. Oyunda yeni tanklar, yeni silahlar, yeni taretler mevcut. Bilin bakalım kim kullanıyor? Evet doğru bildiniz, düşmanımız http://www.turkforum.net/images/smilies/kohappy.gif
Hadi cümleten geçmiş olsun. Tabii size de bazı yeni birimler vermiyorlar değil. Adamlara tank zırhını delen taret veriyorlar size ise 1. Dünya Savaşından kalma tıngır mıngır ilerleyen, üstünde sadece uyduruk bir makinalı olan tankı veriyorlar. Çok adil evet, bir bölümde tepemizden stukalar geçiyor bizim adamlar anti-hava aracını doğru düzgün kullanamıyor mesela. Oyunun adaleti işte bu!

Oyun belirttiğim gibi zor. Kesinlike Men of War'a zor diyenler oynamamalı. Hatta Men of War'u güzel bulan, hatta ve hatta Men of War'u dünyalıların zekalarını aşağılamak için yapan ve oyunu en zorda rahatlıkla geçen uzaylı yaratıkların bile oynamasını tavsiye etmem.

ORDO GRAFİKTUS

Evett geldik bir konuya daha. Oyunun grafikleri nasıl olmuşsa Men of War'dan daha zayıf ve daha fazla sistem gereksinimi istiyor. Böyle bir grafik motoru yazan zihniyeti tebrik ediyorum, fizik motorunda pek değişiklik olmamış. Yine binalar filan tamamen yıkılıyor, çevre etkileşimli ama çevrede etkileşime geçebileceğimiz binalar benzin varilleri ve bilumum züccaciye eskisi kadar yok. Hatta pek yok, düşman var sık kafasına, tank gördün kaç... Yok tankın yanındaki varile ateş edip oradaki binayı yıkayım, oradan düşen duvar tankı ezsin gibi atraksiyonlara girmeyelim, çünkü ne duvar bir zarar veriyor, ne de tankın yanında varil oluyor.
Grafikler çağımıza göre geri kalmasına rağmen az öncede belirttiğim gibi sistem canavarı, iyi bir sisteminiz yoksa bu ek paketi hiç düşünmeyin derim.


Oyundan Görüntüler:
http://www.rockpapershotgun.com/images/jan08/Men_of_War5.jpg
http://www.lorddownload.com/men-of-war/men-of-war-9.jpg
http://www.rockpapershotgun.com/images/jan08/Men_of_War2.jpg
http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/901/901387/men-of-war-20080820103206728_640w.jpg
http://www.rockpapershotgun.com/images/jan08/Men_of_War7.jpg