PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Battlefield: Bad Company 2 | Oyun İnceleme


NOYAN
07-06-2010, 23:55
Battlefield: Bad Company 2

Nurettin Tan

Yapım EA DICE | Dağıtım Electronic Arts | TürFPS | Diğer PlatformlarPS3 Xbox 360

Infinity Ward’un (IW) kendi içinde cadı kazanı misali kaynamasından dolayı, Call of Duty: Modern Warfare 2 (MW2) gibi güzel bir oyunu oyunculara zehir ettiler. Doğal olarak çoğu oyuncu adam gibi bir yanıt alamayınca hevesle Battlefield: Bad Company 2’yi (BC2) beklemeye başladı; hatta protestolarını IW forumlarındaki kullanıcı imzalarına BC2’nin resimlerini koyarak dile getirenler oldu. Sonra beta çıktı, oynadık. Ben PS3 betasını oynadım, Şefik ve Emre ise PC betasını oynadılar. Ben PS3 betasını oynadıktan sonra almamaya karar vermiştim, Edi ile Büdü ise almaya karar verdiler beni de almaya ikna ettiler.
Aldım, yükledim, oynadım!

Beta ile tam sürüm arasındaki farklara hemen dikkat çekeyim. Öncelikle betada gözünüze takılan aksaklıkların hepsinin tam sürümde giderilmiş olduğunu göreceksiniz. Grafikler kesinlikle betadan çok daha iyi ve ayarları yükselttiğinizde bilgisayarını daha az zorlayıp daha yüksek performans alıyorsunuz. Ekran kartı ve işlemci arasındaki dengeleme problemi yüzünden oluşan görüntülerdeki tutukluk, ateş ettiğiniz adamı vuramama ve geç tepki verme gibi insanın canını çok sıkan sorunlar giderilmiş. Tam sürümde BC2 resmen akıyor.
http://www.level.com.tr/images/ekrangoruntuleri/battlefieldbadcompany23/04s.jpg
Teknik sorunları geçip oynanabilirlik konusundaki bir - iki noktaya değinmek gerekirse; halen yere yatamıyoruz. Bunun nedeni, yere yatan keskin nişancıların oyunu diğer oyunculara zehir etmesiymiş. Belki bir nebze hak verebilirim; çünkü oyunun haritaları çok büyük olduğu için sizi vuran bir keskin nişancıyı görmeniz gerçekten zor. Ateş ettiklerinde kurşunun izlediği yolu gösteren işaretlerin çok silik olmasıysa onları resmen görünmez yapıyor. Benim ilk başlarda sevmediğim başka bir şeyse BF2’de yorulan askerimizin BC2’de hiç yorulmadan sürekli koşmasıydı. Oyunun tam sürümünü oynadıktan sonra hak verdim, iyi kararmış. Çünkü haritalar gerçekten büyük ve eğer kullanacağınız bir araç bulamıyorsanız çatışmaya koşmak büyük eziyet oluyor.
BC2, size şu konuda garanti veriyor: İçinde kıyametin koptuğu bir savaş ortamına kesinlikle gireceksiniz. Hiçbir yer yeterince güvenli olmayacak; çünkü arkasına saklandığınız ahşap duvar mermilerle bin bir kıymığa ayrılacak, tanktan kaçmak için içine sığınacağınız beton bina birkaç top mermisiyle kafanıza yıkılacak. Sağ olsun, mesela Emre Öztınaz gibi hayırlı arkadaşlarınız, içine bin bir zorlukla saklandığınız evin penceresinden geleni geçeni vurduğunuz odanın duvarını -eşek şakası yapan Türk mantığı ile- bombayla yıkacak ve düşmana aniden “Merhaba!” diyip el sallayan bir tip olabileceksiniz. Gerçekçilik, ses efektleri üst düzeyde tutulmuşİ bu yüzden BC2’nin muharebe hissini çok kaliteli bir şekilde size vereceğini garanti ederim.



Oyunda toplam dört sınıf var: Assault, Recon, Medic ve Engineer. Hangisiyle oynarsanız o sınıfın altında puan alıp, yeni silahlarını ve ekipmanlarını açıyorsunuz. Şu açıdan kötü diyebilirim ki oyuncuyu hafif bir sınıf kısıtlamasına sokuyor. Örneğin; Medic iseniz Assault silahları alamıyorsunuz. (Gerçi onun yerine ağır makineli kullanıyorsunuz ki çok etkili bir silah.) Haydi gene hakkını yemeyeyim oyunun, bunu da çok yadırgamamak lazım. Nihayetinde Medic’in savaşın gerisinde durması ve ekibe destek vermesi istendiği için böyle bir uygulamaya gidilmiştir.
Yerçekimi… Hani Newton’un kafasına elma düşerek bulduğu rivayet edilen… Evet, bu teknolojiden BC2’de bolca faydalanacaksınız. Kabaca, bir hedef sizden 100 ila 200 metre uzakta ise nişangahı sadece üzerine tutarak ateş etmek onu vurmaya yetmiyor. Mesafeye göre, duran bir hedefin bir baş ya da kendi boyu kadar yukarısına ateş etmelisiniz. (Keskin nişancılar kulaklarınızı iyi açın, bu bilgiler sizin için.) Aynı şey hareket eden hedefler için daha zor bir seviyede geçerli; çünkü koşan bir hedefi vurmak için koştuğu yönün önüne ateş etmeli, eğer kafasından vurmak istiyorsanız koştuğu yöne ve kafasının çaprazına doğru vurmalısınız ki “headshot” olsun. Zor görünüyor ama becerebilirseniz “Marksmanship” puanı altında ödüle boğuluyorsunuz ve egonuzu müthiş tatmin ediyorsunuz.
http://www.level.com.tr/images/ekrangoruntuleri/battlefieldbadcompany23/12s.jpg
Adam vurmak kolay değil ama ortalıkta devekuşu gibi koşarsanız av olmak çok kolay. Dolayısıyla MW2’nin aksine genelde hep saklanarak ya da pusarak paranoyak şekilde zaman geçiriyorsunuz. Bu yüzden BC2 kesinlikle reflekslerinizi konuşturduğunuz bir oyun değil. Düşmanla burun buruna gelseniz bile ve hatta siz onu önce vurmaya başlasanız bile o sizi öldürebiliyor. Biz buna “lag” demek istiyoruz ama oyunda herhangi bir atlama olmadığı için bu teoriden vazgeçip adam vurma olayını ciddi şekilde dengelemeliler diyorum. MW2’de “NoobTube” dediğimiz oyuncu sınıfı burada da mevcut… Patlama çapı açısından “Grenade Launcher”, MW2 kadar etkili değil ama halen düşmanla yüz yüze gelince iyi isabetle en hızlı yanıt verme şekli. (Emre’ye sorun, çok sever.) Şu açıdansa acilen zayıflatılmalı diyorum; çünkü Assault karakterler kendilerine bir sote noktası seçip yere mühimmat kutusu koyuyor, GL’leri yağdırdıktan sonra kendi kutusundan yeni fişekleri doldurup kaldığı yerden ölüm yağdırmaya devam ediyor. MW2’nin Scavange perk’inden de beter.
Araç kullanma, yerçekimi ve savaşın sıcaklığı BC2’yi basit bir FPS’ten çıkarıp savaş simülasyonuna yakın bir sınıfa sokmuş. Kendi adıma konuşayım; FPS oynarken reflekslerimi konuşturmayı severim ve bu hissi BC2 değil, MW2 veriyor. Aralarındaki en önemli fark da bu… MW2 arcade değil, olayların çok hızlı geliştiği bir çatışma oyunu. BC2 ise ortalığın cehenneme döndüğü tam bir savaş oyunu. BC2 oynarken zamanın nasıl geçtiğini anlamayacaksınız. Bir bakmışsınız horozlar ötmeye başlamış ve gökyüzü renk değiştirmiş, sonra benim gibi 15:09’da kalkıp Multiplayer’ın ilk dokuz dakikasını kaçıracaksınız. Şefik, “saati 14:30’a kuracağım” dedin ama halen nete gelmediğine göre uyuya kaldığını düşünebilir miyim?
Multiplayer olarak savaş alanı hissini veren ve yansıtan en iyi oyun. Simülasyona yakın türü ile gerçekçi bir oyun oynamak isteyenler edinmeli. “Nurettin’in 2010 Yılı En Kaliteli Oyunlar” listesine girer.

Level Online