PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kara Kadife (Necati Göksel) Özeti, Konusu, Karakterleri


denizci
03-14-2010, 12:12
http://kapak2.netkitap.com/170zk/4/050402010.jpg


http://www.gecekahvesi.com/imge/necatigul.jpg
‘Kara Kadife’ Necati Göksel’in ikinci romanı. ‘İyi’ ve ‘kötü’ arasındaki ince çizgiyi katmanlı bir kurgu ile dile getiren romanı, düşünsel derinliğin yanında, gerilim ve aksiyon türünün bir karışımı.
Romanın katmanlarında felsefi, dinsel, sosyolojik göndermeler, satır aralarında töre cinayetleri, işkence, yeraltı dünyası, uyuşturucu, nurculuk, göç ve göçebelik, Levantenler, taşra ve merkez gibi bir çok olgu üzerine değinmeler var.

Zenit ve Nergal
İki kahramanı var ‘Kara Kadife’nin; Zenit ve Nergal. Görsel unsurların da ön planda olduğu romanın göze çarpan bir diğer yanı ‘şiddet’in ana temada üstlendiği rol. Kitabın kahramanı iki gencin roman boyunca nasıl değiştiklerini, hayata karşı nasıl farklı roller üstlendiklerini görürüz: Onlar, kısıtlanmışlıkların ortasında dönüşen ve kendilerini yaratan gençlerdir. Taşradan gelmişlerdir ve şehre geldikleri andan itibaren metropol tarafından kuşatılırlar. Hikaye, sokağa çıkma yasağının hüküm sürdüğü bir zamanda başlar. Yaşadıkları ya da tanık oldukları şiddet, içlerindeki kırılmayı arttırır. Kültürel çatışmaların yoğun olarak yaşandığı, lümpenlik deryasında yüzen bir Beyoğlu’da, eski bir apartmanda hayatlarını sürdürürler. Bir sürü şoku üstüste yaşarlar. Fakat tüm bu bulanıklığın ortasında kendilerine bir çıkış yolu bulmayı başaracaklardır. Bulantı, onları boğmamış aksine şiddeti bir araç olarak kullansalar da, kendilerini yeniden tanımlayabilmişlerdir. Çünkü onlar insan varlığının, niteliğinden önce geldiğini ve niteliği dönüştürebildiğini kavramışlardır. Böylece, iki genç, iki kahramana dönüşür: artık onlar; iyileri, kötülere karşı koruyan savaşçılardır!

Film gibi roman
‘Hayatta yapmak istediklerimin başında edebiyat ve sinema gelir’ diyor Necati Göksel. Yazarın ilk kitabı ‘Hayat Askıda’, görsel bir kurguya sahipti. Her iki romandaki yoğun sinemasal akışkanlık; tüm kurgunun adeta okurun gözlerinde canlanmasını sağlayacak kadar güçlü.
Eleştirmenerin deyimiyle, ‘zaman ve mekan tasvirlerinin hiç aksamaması’ biraz da yazarın bu bakışıyla ilgili...

Grikedi Yayınları, 288 sf.
Tür: Roman