PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İzmir Anadolu Öğretmen Lisesi


denizci
02-26-2010, 10:31
İzmir Anadolu Öğretmen Lisesi

İzmir Anadolu Öğretmen Lisesi, 1995-1996 Eğitim-Öğretim yılında Çiğli Teğmen Ali Rıza Akıncı Lisesi (http://tr.wikipedia.org/w/index.php?title=%C3%87i%C4%9Fli_Te%C4%9Fmen_Ali_R% C4%B1za_Ak%C4%B1nc%C4%B1_Lisesi&action=edit&redlink=1) bünyesinde bir hazırlık sınıfıyla eğitim-öğretime başlamış; 1997-1998 eğitim-öğretim yılından itibaren 4 yıl süreyle aynı ilçede bulunan Milli Piyango Anadolu Lisesinde (http://tr.wikipedia.org/wiki/Milli_Piyango_Anadolu_Lisesi) faaliyetlerine devam etmiştir. 07.08.2001 tarihinde Sasalı (http://tr.wikipedia.org/wiki/Sasal%C4%B1) Beldesinde yapımı tamamlanan kendi binasına taşınmıştır.

Okulun Başarıları

Kısa sürede İzmir'in en başarılı okulu olmayı başaran İzmir Anadolu Öğretmen Lisesi, 2007 OKS'de en yüksek tavan puanla alan İzmir'de 1.(birinci), Türkiye'de 3.(üçüncü) Anadolu Öğretmen Lisesi olmuştur. (463,211 puan) İzmir'in öncelikli tercih edilen okullarından biri olan İzmir Anadolu Öğretmen Lisesi'ne 2007 OKS ile ilk %4,02 yüzdelik dilim içinde yer alanlar girebilmektedir. Türkiye'nin en zeki öğrencilerinin eğitim-öğretim gördüğü İzmir Anadolu Öğretmen Lisesi sadece eğitim fakültelerine öğrenci göndermeyip, tıp,diş hekimliği,mühendislik,pdr gibi bölümlere de öğrenci göndermektedir. Örneğin; 2006 ÖSS'de sınava giren 125 adaydan 7 kişi tıp fakültelerine, 8 kişi mühendislik fakültelerine yerleşmiştir. Okulun eğitim fakülteleri için verdiği ek Aobp*0,24 puanla da birçok öğrencisi Boğaziçi Üniversitesi'ne yerleşmiştir. 2006 ÖSS'ye göre sınava giren öğrencilerinin %12 si Orta Doğu Teknik Üniversitesi(ODTÜ) veya Boğaziçi Üniversitesi'ne yerleşmiştir. Okul,son iki yıldır ÖSS'de Türkiye 5.si çıkarmaktadır. Okulun başarısı hemen hemen her yıl %100 dür.Yerleştirme oranı ise %80 ile %95 arasında değişmektedir. Her yıl, öğrencilerinin büyük bir kısmının ÖSS'de Türkiye derecesi yapması İzmir Anadolu Öğretmen Lisesi'nin Türkiye'nin en seçkin okullarından biri olduğunu göstermiş olup, kısa sürede okulun ünü tüm Türkiye'de duyulmuştur.
Önümüzdeki yıllarda okulun taban puanında inanılmaz bir artış yaşanılacağı tahmin edilmektedir.

Not:2008 ÖSS'de Ümmügülsüm AKSOY EA2 Türkiye 7.si olmuştur.

Olimpiyat Başarıları

İzmir Anadolu Öğretmen Lisesi'nin, felsefe olimpiyatlarında Türkiye dereceleri de bulunmaktadır.


Proje Çalışmaları

İzmir Anadolu Öğretmen Lisesi; Fizik, Kimya, Biyoloji, Tarih vs. alanlarda, bilim olimpiyatlarına ve anadolu öğretmen liseleri arasında yapılan yarışmalara başarılı projeler göndermektedir.

Okulun 2008 yılında Anadolu Öğretmen Liseleri Arası Ödüllü Proje Yarışması'nda Kimya dalında Türkiye 1.liği bulunmaktadır.
Proje Danışman Öğretmenlerihttp://www.turkforum.net/images/smilies/42.gif.Gülderen GÖKBEL, Gülşah Yörük TOMAR.
Projeyi Yapan Öğrenciler:
Kadir ÖZMEN
Mustafa ERSEVEN
Sera SIGA
Ecem BOĞATEMUR
Meltem TATAR

Okulun Sosyal Faaliyetleri

Okul Korosu'nun Faaliyetleri
İzcilik Faaliyetleri,
Tiyatro Çalışmaları,
Basketbol Çalışmaları,
Voleybol Çalışmaları,
Santranç Turnuvaları,
İstiklal Marşı'nı Güzel Okuma Yarışmaları
Şiir Dinletileri
Okul Konserleri
Geleneksel Pilav Günü,
Geleneksel Geziler(Manisa-Kula,İstanbul,Çanakkale Gezileri vs. )
TÜBİTAK Çalışmaları


Misyonu

Çevresiyle etkili iletişim kurabilen, aldığı sorumlulukları yerine getirebilen, teknolojiden yararlanabilen, bilgisinden ve yeteneklerinden dolayı kendine güvenen, sorunlarına çözüm getirebilen, ATATÜRK ilke ve inkılâpları doğrultusunda kendini çağın gereklerine hazırlayan, en az iki yabancı dil bilen, birlikte öğrenen bir eğitim anlayışı içinde , toplumsal gelişmeye yardımcı olan, sanat ve estetik duygusu gelişmiş, okul kültürünün ahlak değerlerini temsil eden öğretmen adaylarını yetiştirmek için vardır.

Vizyonu

Orta öğretim giriş sınavlarında öncelikli olarak tercih edilen,
Ülkemizin en iyi üniversitelerine her yıl artan bir oranda öğrenci yetiştiren,
Sosyal,kültürel ve sportif etkinliklerde adından söz ettiren,
Okulundan memnun velilere sahip olan,
Okulun kültürünün ahlak değerlerini en üst düzeyde geliştiren,
Gelecek özgün nesillerin yetiştirilmesi sorumluluğunu alabilecek Türk Milli Eğitim sisteminin yıldızlarını yetiştiren güçlü bir eğitim kurumu olmasını sağlamaktır.