PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tüm İhtiyaçlar İçin Makro


denizci
12-18-2009, 10:46
Makrolarla, sık sık tekrarlanan monoton Word ve Excel işlemlerini otomatikleştirebilirsiniz.

Office programları ile en sık tekrar ettiğiniz işlemlerin çok daha hızlı bir biçimde gerçekleşmelerini ister misiniz? Eğer cevabınız evetse, makrolardan yardım almayı deneyin ve işlerinizi kolaylaştırın!

Word ve Excel, hiç kuşkusuz bilgisayar kullanıcılarının en sık kullandığı programlar arasındadır. Siz de bu programları gün içerisinde sıkça kullanıyorsanız, aynı işlemleri tekrar tekrar yapmaktan sıkılmış olabilirsiniz. Örneğin, size belli bir düzende gelen belgeler üzerinde sürekli benzer değişiklikleri yapmak, bu duruma güzel bir örnektir. Bu tür işlemler için çok büyük bir zihinsel faaliyet gerekmese de, bilgisayar başında saatlerce oturmanız gerekebilir. Oysa bu tür durumlar için tercih edebileceğiniz çok daha kullanışlı bir yol var...

Şimdi, biran için arkanıza yaslanın, bu tür sıkıcı işlemleri yerine getirmek için sadece ilgili belgeyi açtığınızı ve arkasından "CTRL + SHIFT + T" gibi bir tuş kombinasyonuna bastığınızı düşünün. Bu tuş kombinasyonuna bastığınızda gerekli tüm işlemlerin otomatikman gerçekleştirildiğini ve size sadece ilgili dosyayı kaydetme görevinin kaldığını hayal edin.

Aslında tüm bu anlatılanlar, hayalden ziyade gerçektir. Microsoft Office'in sunduğu bir özellik sayesinde, basit bir tuş kombinasyonuna tıklayarak, sürekli tekrar ettiğiniz işlemleri otomatik pilota bağlayabilirsiniz. Üstelik dosyayı kaydetme ve kapatma işlemlerinin bile otomatik olarak yerine getirilmesini sağlayabilirsiniz.