PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : acces


Kalpsiz_
12-27-2007, 15:01
Günlük yaşamda gördüğünüz bazı listeler ya önceden sıralanmış durumdadır ya da istediğiniz şekilde sıralamanıza izin olanak sağlar. Günlük planlarda bulunan takvimler tarihe göre sıralanmıştır. Diğer yandan, uçak bileti ararken veya e-posta gelen kutunuzdaki girişlere göz atarken, kullanılabilir pek çok alandan birine göre sıralama yapma seçeneğiniz vardır. Biletleri fiyatlarına, kalkış saatlerine veya hava yolu şirketine göre sıralayabilir, posta kutunuzdaki girişleri gönderene, konuya veya tarihe göre sıralayabilirsiniz. Sıralanmış listeler kullanıcıların verilere göz atmak zorunda kalmadan, aradıklarını gözden geçirip bulmalarına yardımcı olur.
Bir tablo, sorgu, form veya raporda yer alan kayıtları bir veya daha fazla alana göre sıralayabilirsiniz. En az düzeyde tasarım çalışmasıyla siz ve form veya raporun kullanıcıları kayıtların nasıl sıralanacağını belirleyebilirsiniz.
Örneğin, ürün kataloğu raporu tasarımı yaparken, ürünlerin alfabetik sırayla listelenmesini tercih edebilirsiniz. Bir nesnenin tasarımı yaparken belirlediğiniz sıra, nesnenin varsayılan sıralama düzeni olur. Ancak sorgu veya rapor görüntüleneceği zaman, kullanıcılarınızın her biri kayıtları istedikleri şekilde, örneğin fiyata veya sağlayıcıya göre sıralayamaz.
Not Görünümler, ekler ve OLE nesneleri içeren alanlar dışında, görünümde yer alan herhangi bir alana göre sıralanabilir.
Kayıtları birden fazla alana göre sıralayarak, sonuçlara ince ayar yapabilirsiniz. Çok alana göre sıralama yaparken, nelerin en dış ve nelerin en iç sıralama alanı olarak bilindiğini belirlemek önemlidir. İstediğiniz sonuçları almak için, ilgili alanları iç ve dış sıralama alanları olarak belirtmek gerekir. Örneğin, İlgili Kişiler tablosunu Ad ve Soyad alanlarına göre sıralamak istediğinizi varsayalım. Adların her soyadında A'dan Z'ye (veya Z'den A'ya) sıralanmasını isterseniz, Ad alanı en iç alandır. Diğer yandan, soyadların her ad içinde sıralanmasını isterseniz, Soyad alanı en iç alandır. Başka bir deyişle, kayıtlar önce (en dış olarak) Soyad alanına göre ve sonra da (en iç olarak) Ad alanına göre sıralanır.
SoyAdı en dıştaki alan ve Adı en içteki alandır
Adı en dıştaki alan ve SoyAdı en içteki alandır
Sıralama düzeni uygularken unutulmaması gereken bir şey de, sayı, metin ve özel karakterlerin bilgisayarınızın seçili diline ve bölgesel ayarlarına göre sıralanacağıdır. Access Seçenekleri iletişim kutusunda belirtilen dil ve bölgesel ayarlar Denetim Masası'nda belirtilenlerle aynı değilse, sıralama düzeni sonuçta beklediğiniz gibi olmayabilir.
Varsayılan dili veya bölgeyi gözden geçirme veya değiştirme
Access'teki dil ayarlarını gözden geçirmek için, Microsoft Office Düğmesi'ni tıklatın ve sonra Access Seçenekleri'ni tıklatın. Kurulum'un altında, Yeni veritabanı sıralama düzeni liste kutusunda bulunan değeri gözden geçirin veya değiştirin. Buradaki dillerden birini kullanmak istiyorsanız, seçeneği Genel olarak ayarlayın; Güney Afrika'da konuşulan Hollanda lehçesi, Arnavutça, Arapça, Baskça, Bulgarca, Beyaz Rusça, Katalanca, Felemenkçe, İngilizce, Fayro Dili, Farsça, Almanca - Standart, Yunanca, İbranice, Hintçe, Endonezyaca, İtalyanca, Malayca, Portekizce, Rusça, Sırpça, Swahili ve Urduca. Bu ayarın yalnızca yeni veritabanlarını etkileyeceğini unutmayın. Bu ayarları varolan bir veritabanına uygulamak için, önce veritabanını düzenleyin.
Veritabanını düzenlemek için:Microsoft Office Düğmesi'ni tıklatın, Yönet'in üzerine gelin ve Bu veritabanını yönet'in altında Veritabanını Sıkıştır ve Onar'ı tıklatın.
Bilgisayarınızın bölgesel ayarlarını gözden geçirmek için, Denetim Masası'nda Bölge ve Dil Seçenekleri'ni açın. Bölgesel Seçenekler sekmesinde, incelemenizi istediğiniz değişiklikleri yapın. Daha fazla bilgi için, Microsoft Windows Yardımı'na bakın.