PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Çizgi Grafikleri ve kullanıldığı yerler


_SoN_
12-24-2008, 13:37
Çizgi Grafikleri ve kullanıldığı yerler

Çalışma sayfasındaki sütun veya satırlarda düzenlenen verilerin çizgi grafiği çizilebilir. Çizgi grafikler, zaman içindeki aralıksız verileri gösterebilir, ortak bir ölçekle karşılaştırabilir; dolayısıyla eşit aralıktaki eğilimleri göstermek için idealdir. Bir çizgi grafikte, kategori verisi eşit aralıklarla yatay eksen boyunca ve tüm değer verileri eşit aralıklarla dikey eksen boyunca dağıtılır.

Kategori etiketleriniz metinse ve aylar, çeyrekler veya mali yıllar gibi eşit aralıklı değerleri gösteriyorsa, çizgi grafik kullanmanız gerekir. Bu durum özellikle, birden çok seri varsa geçerlidir (tek bir seri için kategori grafiği kullanmanız gerekir). Elinizde özellikle yıllar gibi eşit aralıklı sayısal etiketler bulunuyorsa da çizgi grafik kullanmanız gerekir. Birden çok sayısal etiketiniz varsa, çizgi grafik değil dağılım grafik kullanmanız gerekir.
Çizgi grafikler, aşağıdaki alt türlere sahiptir:
Çizgi ve işaretleyicili çizgi Tek tek veri değerlerini belirtmek üzere işaretleyicili veya işaretleyicisiz olarak görüntülenebilen çizgi grafikler, özellikle birçok veri noktası bulunduğunda ve bunların sunuldukları sıra önemli olduğunda, zaman içindeki veya sıralı kategorilerdeki eğilimleri göstermek için kullanışlıdır.
Yığılı çizgi ve işaretleyicili yığılı çizgi Tek tek veri değerlerini belirtmek üzere işaretleyicili veya işaretleyicisiz olarak görüntülenebilen yığılı çizgi grafikler, her bir değerin zaman içindeki veya sıralı kategorilerdeki eğilimleri göstermek için kullanışlıdır. Birçok kategori varsa veya değerler yaklaşıksa, işaretleyicisiz yığılı çizgi grafik kullanmanız gerekir.
İPUCU Bu türdeki verilerin daha iyi sunulması için, yığılı alan grafiği kullanabilirsiniz.
%100 yığılı çizgi ve işaretleyicili %100 yığılı çizgi Tek tek veri değerlerini belirtmek üzere işaretleyicili veya işaretleyicisiz olarak görüntülenebilen %100 yığılı çizgi grafikler, her bir değerin zaman içindeki veya sıralı kategorilerdeki yüzdelik katkı eğilimini gösterir.

Grafik tasarım görsel bir iletişim sanatıdır. İletişim olanaklarının sürekli geliştiği günümüzde hayatın her alanında iletişim teknikleri ve görsellik ön plana çıkmaktadır. Böyle bir ortamda da özellikle tanıtım ve reklam daha önemli hâle gelmektedir. İnsanlar arası iletişimi sağlayan araçlardan biri olan grafik sanatı bu alanlar içinde önemli bir yere sahiptir. Grafik sanatı içinde yaşadığı toplumla iç içe olan bir sanattır. İnsanlar her gün gazete, dergi, afiş, el ilânı, tanıtım broşürleri, ürün ambalajları, animasyonlar ve çizgi filmler gibi yüzlerce grafik tasarım ürünüyle karşılaşmaktadır. Bu nedenle, iletişim sektörü içinde yer alan grafik tasarım ürünleri geniş halk kitlelerini estetik açıdan etkilemekte ve yönlendirmekte etkin rol oynamaktadır. Grafik ürünlerinin anlatım gücü sözlü anlatımı aşmıştır. Grafik simgeler sayesinde aynı dili konuşmayan, yazmayan, hatta okuma-yazma bilmeyen insanlara aynı şeyleri anlatma olanağı vardır. Grafik sanatının temel işlevi; bir mesajı iletmek, bir ürün ya da hizmeti tanıtmaktır. Grafik alanında görsel iletişim yoluyla yazı, resim, fotoğraf ve çizim gibi grafik elemanları estetik kurallar çerçevesinde düzenlenmektedir. Grafik alanı çağdaş yaşamın pek çok alanı ile yakından ilişkilidir. Masa üstü yayıncılık alanı içinde yer alan gazete ve dergilerin sayfa düzenlemeleri, kitap, kaset ve CD kapaklarının tasarlanması gibi çalışmaların tümü birer grafik tasarım ürünüdür. Reklam ve tanıtım alanında üretilen firma logoları, basın ilânları, tabelâlar, dış mekânlarda kullanılan afişler gibi her türlü yazılı ve basılı malzemeler de grafik alanı içinde yer alır. Aynı şekilde televizyonlarda kullanılan grafik ve animasyonlar, ürünlerin etiket ve ambalajları, internette gördüğümüz web siteleri (ağ sayfaları) gibi tasarımlar da doğrudan grafik alanı ile ilgilidir.