PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Öğretmeni ve dersi dinleme Kuralları


_SoN_
12-20-2008, 13:31
Öğretmeni ve dersi dinleme Kuralları

Derse ön hazırlıklı gelerek anlatılan konuları daha kolay ve kısa sürede kavramak mümkündür. Öğrenilecek konuyla ilgili bir ön okuma yapın
İyi bir dinleyici olmak, sosyal ilişkilerimizde de önemli bir davranış tarzıdır. Özellikle yeni bir öğrenme durumunda sınıfta öğrenci uyanık bir dinleyici olmak durumundadır. İyi bir dinleyici, konuşanın sadece sözlerini anlamak değil, onun mimik ve jestlerini, ses tonunu da beraberce değerlendiren kimsedir.
Öğrenci sınıfta öğretmeni iyi duyabilecek, görebilecek bir konumda olmalıdır. Öğretmenin anlattıklarını, onu cümle, ses tonu, mimik ve jestleriyle beraber değerlendirip kavrarsa daha etkili ve kalıcı bir öğrenme olur.
Ders verilirken öğrenci, kafasını hayallerle meşgul etmemeli; verilen fikir ve cümleleri, kavramları takip etmelidir. Anlatılanlar nasıl olsa ders kitabımızda var diyerek konuşulanlara dikkatsizlik etmemelidir. Derste öğretmen konuyu daha etraflı açıklar. Anlaşılamayan yerleri daha canlı ve somut bir şekilde açıklar.
İyi bir dinleyici olmak demek, suskun oturmak demek değildir. Öğrenci dersi takip ederken, anlamadığı ya da önceki fikirlerine yatkın gelmeyen veya değinilmeyen noktaları öğretmene sormalı, kendi görüşünü açıklamalı, tartışmaya uygun gördüğü noktalarda katılmalıdır. Başka öğrencilerin sorduğu soruları ve açıklamaları da aynı canlılıkla izlemelidir. Çünkü, kendisinin aklına gelmeyen hususlar, başka öğrencilerce dile getirilebilir.
Dersi dinleyerek öğrenen öğrenci, öğrendiklerini evde daha az bir çalışma ile pekiştirebilir. Derste dinlemeden evde öğrenmeye çalışmak boşa zaman harcamaktır.
Etkin bir dinleme, aynı tür bilgilerin mukayesesini ve dinlenilen konunun eleştirilebilmesini kolaylaştırır.
Dersin etkin bir dinleyicisi olarak, derste sorular sorarak, fikir üreterek, anladığınızı veya anlamadığınızı yüz ifadelerinizle belli ederek dinleyin.
Ders dinleme becerilerini geliştiren öğrenciler, not tutarak ve anlaşılmayan yerleri zamanında öğretmene sorarak derse aktif şekilde katılırlar.