PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Trafik Unsurları


DİGİMAX
12-08-2008, 17:59
TRAFİK UNSURLARI

a) Kaza, genel trafiğe açık cadde, sokak veya yolda meydana gelmiştir.
b) Kazada bir veya birden fazla kişi ölmüş veya yaralanmıştır.
c) Kaza, hareket halinde en az bir taşıtın olmasını gerektirir.
Yukarıda belirtilen sebeplerden dolayı kazalar:
1- İki taşıtın çarpışmasını,
2- Taşıtlar ile yayaların çarpışmasını,
3- Taşıtlar ile hayvan veya sabit engellerin çarpışmasını kapsar.
TEK TAŞITLI KAZALAR:Yalnız bir taşıtın karıştığı trafik kazalarını kapsar.
İKİ TAŞITLI KAZALAR:Yalnız iki taşıtın karıştığı trafik kazalarını kapsar.
ÇOK TAŞITLI (ZİNCİRLEME) KAZALAR: İkiden fazla taşıtın karıştığı trafik kazalarını kapsar. Çok kısa zaman aralığında arka arkaya ve ikiden fazla taşıtın karıştığı trafik kazaları bir trafik kazası olarak sayılmaktadır.
MADDİ HASAR: Yalnız kazaya karışan taşıtlar üzerinde meydana gelen kayıpları kapsar.
ÖLÜ: Kaza sonucu, kaza esnasında ölmüşkişiyi kapsar.
YARALI: Kaza sonucu ölmemiş fakat bir veya daha fazla ağır veya hafif yaralar almış kişiyi kapsar.
MESKUN MAHAL: Azami hızı en fazla 50 km ile sınırlı araç trafiğine açık, polis ve jandarmanın görev alanı içinde yer alan ve karayolu trafiğine etkileri tesbit edilmiş idari taksimatla belirlenmişolan il, ilçe, köy veya mezra gibi yerlerdir.
MESKUN MAHAL DIŞI: Karayolu Trafik Kanununda belirtilen hız sınırı ile araç trafiğine açık olan, polis ve jandarmanın görev alanı içinde yer alan ve yerleşim özelliği taşıyan yerlerdir.
YOL: Kendi tekerlekleri üzerinde yürüyen özellikle motorlu taşıtların kullanımına mahsus genel trafiğe açık ulaşım hattına yol denir.
BÖLÜNMÜŞ KARAYOLU: Bir yöndeki trafiğe ait taşıt yolunun bir ayırıcı ile belirli şekilde diğer taşıt yolundan ayrılması ile meydana gelen karayoludur.
OTO YOLLAR: Özellikle transit trafiğe tahsis edilen belirli yerler ve şartlar dışında girişve çıkışın yasaklandığı yaya, hayvan, motorsuz taşıt ve araçların girmediği ancak izin verilen motorlu taşıtların yararlandığı ve trafiğin özel kontrole tabi tutulduğu karayoludur.
DEVLET YOLLARI: Önemli bölge ve il merkezlerini, deniz, hava ve demiryolu istasyon, iskele, liman ve alanlarını birbirine bağlayan birinci derecede ana yollardır. Aynı zamanda ülkeyi komşu ülkelere bağlayan yollardır.
İL YOLLARI: Bir il sınırı içinde ikinci derece öneme haiz olan ve şehir, ilçe ve bucak gibi belli başlı merkezleri birbirine, il merkezine ve devlet yollarına bağlayan yollardır.
E YOLLARI: Ülkemizde E-Yolları olarak bilinen Avrupa-Uluslararası yol ağı, üyesi bulunduğumuz Birleşmiş Milletler, Avrupa Ekonomik Komisyonu'nca, ülkeleri birbirine bağlayan karayollarının geliştirilmesini teşvik amacıyla kullanıma konmuşbir sistemdir.
Yaya kaldırımı, yani sokaklarda ve caddelerde yayaların hareket etmesi için genellikle taş yığınlarından oluşturulmuş özel yol.
TRAFİK NEDİR ?
"İnsanların, hayvanların ve araçların karayolları üzerindeki hal ve hareketleridir."
YAYA NEDİR ?
"Araçlarda bulunmayan, karayolunda hareketsiz veya hareket halinde bulunan insandır."

TRAFİK IŞIKLARI :
Trafik ışıkları, trafiğin yoğun olduğu kavşaklarda trafik akışını düzenleyen, hayatımızı kolaylaştıran ve zaman kazandıran son derece yararlı bir teknoloji ürünüdür. Işıklar yukarıdan aşağıya doğru sırasıyla kırmızı, sarı ve yeşil renklerdedir. Kırmızı ışık yolun geçişe kapalı olduğunu, kırmızı ışıktan sonraki sarı ışık yolun geçişe açılmak üzere olduğunu, yeşil ışık yolun geçişe açık olduğunu, yeşilden sonraki sarı ışık ise durmaya hazırlık aşamasını (durma çizgisini geçtiyseniz geçin, aksi halde durun) belirtir. Üzerinde oklar bulunan ışıklar, ok yönündeki hattın yeşil ise açık, kırmızı ise kapalı olduğunu belirtir. Yanıp sönen tek kırmızı ışık, kavşağa gelince durularak geçilmesi, yanıp sönen tek sarı ışık ise, kavşağa gelince yavaşlayarak dikkatlice geçilmesi gerektiğini belirtir. Sürücü sadece kendi hattını kontrol eden ışıklara bakmayı alışkanlık haline getirmelidir. Diğer hatlardaki ışıklara bakılması, dikkatin yeterince yoğun olmadığı bir anda hata yaptırabilir, kazalara yol açabilir.

TRAFİK KURALLARI :
Trafik, yaya ve taşıtların yollardaki durum ve hareketleridir. Taşıt sayısının artması yoların dokusunu ve izlediği hatları değiştirdiği gibi, yerleşim merkezlerinin görünümünü ve yaşam biçimini de değiştirdi. Artan trafik yoğunluğu, güvenlik, rahatlık ve ulaşım kolaylığı sorunarının çözümlenmesini de beraberinde getirdi. Trafik mühendisleri bu problemlerin çözümü konusunda yıllarca çaba harcadılar. Daha çok ve çok şeritli yollar inşa edildi ve daha yüksek hızlarda sürüşler için yollar yeniden biçimlendirildi. Ancak, bu yolları diğer taşıtlarla bir arada ortak kullanmak, can ve mal güvenliği açısından trafik kurallarına uymak zorunluluğu var.

YAYALARIN UYMASI GEREKEN TRAFİK KURALLARINI ÖĞRENELİM.
NERELERDEN YÜRÜMELİYİZ ?
Cadde ve sokaklarda yürürken daima yaya kaldırımlarından yürüyünüz.
Yaya kaldırımlarından yürürken daima sağ taraftan yürüyünüz.
Yaya kaldırımlarında, sizden başka yayaların da olacağını düşünerek dikkatli davranınız
Yaya kaldırımı bulunmayan cadde ve sokaklarda yürümek zorunda kaldığınızda, yolun sol kenarından yürüyünüz. Çünkü, ülkemizde trafik sağ taraftan çalıştığı için sizde sağ taraftan yürüdüğünüzde yolun sağını kullanan araçlar sizin arkanızda kalacak ve siz araçları göremeyeceksiniz. Ancak sol taraftan yürüdüğünüzde karşınızdan gelen aracı rahatlıkla görebilir ve herhangi bir tehlike anında kendinizi kurtarma şansınız olacaktır.
KALDIRIMI OLMAYAN YOLLARIN SOL KENARINDAN YÜRÜYÜNÜZ.
KARŞIDAN KARŞIYA NASIL GEÇİLİR?
*Yola inmeden önce kaldırımın / banketin kenarında durunuz.
Önce Sola, daha sonra sağa, tekrar sola bakılarak yol kontrol edilir, eğer araç gelmiyorsa veya çok uzak mesafedeyse yol dik olarak koşmadan hızlı adımlarla yürünür,
Yolun ortasına gelindiğinde tekrar sağa bakılarak,
yine koşmadan hızlı adımlarla yürünür ve geçiş tamamlanır.