PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : YOLCU UÇAĞI DÜŞTÜ, KURTULAN YOK!


alfonzo28
11-30-2007, 16:08
İstanbul-Isparta seferini yapan ve içinde 49 yolcu ile 7 mürettebat bulunan uçak yere çakıldı.
30 Kasım 2007 06:27
Atlasjet Havayolları'nın İstanbul-Isparta seferini yapan ve içinde 49 yolcu ile 7 mürettebat bulunan uçak Isparta'nın Keçiborlu ilçesi Çukurören Köyü yakınlarında düştü. Uçaktan kurtulan olmadığı bildirildi.
http://image.haber3.com/haber/129866.jpg
Atlasjet Havayolları'nın 4203 sefer sayılı uçağı, saat 00.51'de İstanbul'dan havalandı. Ancak, uçakla saat 01.36'da irtibat kesildi. Yetkililer, uçağın Isparta Süleyman Demirel Havaalanı'na inmek üzereyken temasın kesildiğini kaydettiler.

Pilot ile kulenin son konuşması

SAAT 01.18
Kaptan Pilot: Isparta Kule, iyi geceler.
Isparta Kule: İyi deceler, devam edin.
Kaptan Pilot: Atlasjet KK 4203, Isparta VOR üzeri.
Isparta Kule: Anlaşıldı. In-bound oluş ikaz.
Pilot, uçağı VOR olarak adlandırılan, Isparta Süleyman Demirel Havalimanı'ndaki sinyal vericinin üzerine geldiğini bildiriyor. Bir sonraki noktası olan pisti karşılama pozisyonu olarak adlandırılan 'in-bound' noktasını rapor etmek üzere hareket ediyor.

SAAT 01.36
Kaptan Pilot: Isparta kule, in-bound olduk Isparta Kule: Anlaşıldı Atlasjet. Yaklaşmaya devam edin.

Uçakla yapılan son konuşmada pilotlar in-bound oldukları yani pisti karşıladıklarını kuleye bildirdiler. Bu noktada uçağın pist başından uzaklığı yaklaşık 18 kilometre. MD-83 tipi uçağın bundan sonra alçalma yaparak piste iniş yapması gerekiyordu.
http://image.haber3.com/haber/129751.jpg
Atlasjet Havayolları Üst Yöneticisi (CEO) Tuncay Doğaner, "Uçak havalandıktan sonra Isparta meydan üzerinde kuleyle temasa geçilmiş olup, meydan görülmüş ve bu andan itibaren uçakla irtibat kesilmiştir" dedi. Uçakta 49 yolcu, 2'si kaptan, 4'ü hostes 1'i teknisyen 7 mürettebat, toplam 56 kişi bulunmaktadır. Olay öğrenildiği andan itibaren ilgili tüm birimlerin bilgisi olup Ulaştırma Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Hava Kuvvetleri Komutanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü'nce gerekli bütün önlemler alınmıştır"dedi. Doğaner, MD83 tipi KK4203 sefer sayılı uçağın İstanbul-Isparta sefer saatinin 23.20 olduğunu, ancak uçağın Priştina'dan İstanbul'a gecikmeli gelmesi nedeniyle 00.50'de rötarlı olarak kalktığını da bildirdi. Bu arada uçaktaki yolcuların yakınları da Atatürk Havalimanı'na gelmeye başladı.

İşte yaşamını yitiren yolcu ve mürettebatın isimleri

Atlasjet Havayolları'ndan yapılan açıklamada, uçakta World Focus Havayolları personelinden kaptan pilot Ferhat Özdemir, ikinci kaptan Fahir Aksoy ve kabin amiri Çağatay Şirin'in bulunduğu belirtildi. Atlasjet personelinden ise hostesler Mana Topçu, Sinem Hatice Vurgun ve Mümine Bulut'un uçakta görev yaptığı kaydedildi.

Uçakta bulunan teknisyenin isminin ise, Alaattin Çelik Gürtürk olduğu belirlendi.

Hayatını kaybeden 49 yolcunun ise isimleri şöyle:

Özlem Karataş, Nuri Tığlı, Bahri Öndürücü, M,Rafi Taşkent, Muhsin Öndürücü, Şakir Özsoy, Kasım Muhammet Saygılı, Perihan Kutlu, Sinem Kutlu, Aysun Fatime Balcı, Mustafa Zengi, Davut Demirkurt, Hayri Tokgöz, Tevfik Büyükçaylı, Mehmet Yiğitbaşı, Zeliha Yiğitbaşı, Özgen Berkol Doğan, Engin Abat, Engin Arık, Sibel Uysal, Mehmet Yılmaz, Necati Kartal, Saniye Kartal, Hakan Ulutaş, İskender Hikmet, Senel Fatma Boydağ, Fahrettin Oğurlu, Özcan Oğurlu, Hakan Yakup Tullu, Alp Tezcan, Oğuz Cafer Çiftçi, Yusuf Çiftçi, Nazire Kurnaz, Gözen Polat, Mustafa Fidan, Doğan Göktaş, Hazal Kaynak, İsa Çobankaya, Saniye Çobankaya, Yaşar Çobankaya, Burhan Tepebaşı, Ruşen Mustafa Hamza Hemreli, Fuat Güler, Mustafa Çalışkan, Kenan Büyük, Süleyman Hilal, Ayşe Cantürk, Melike Ceylan, Sadettin Baysal,
http://image.haber3.com/haber/129746.jpg
Atlas Jet CEO'su Tuncay Doğaner: "Kurtulan Yok"

Tuncay Doğaner havadan ve karadan kaza yerine ulaştıklarını hayat belirtisi olmadığını söyledi. 56 kişi hayatını kaybetti .

Akıllarda soru işaretleri var

MD-83 tipi uçağın düşme nedenleri arasında yer alan ihtimaller sıralandı.

* Pilotların uykusuzluğu söz konusu değil.
* Uçak bakımdan yeni çıkmış.. Teknik arızası da yoktu.
* Hava çok açık, sis yok görüş açısı 10 kilometreden fazlaydı.
* Pilotların son konuşmalarında herhangi bir anormallik te yoktu..

Ankara'dan kalkan AS2 Mk1 Cougar tipi özel termal kameraya sanip arama kurtarma helikopteri enkazı Isparta Süleyman Demirel Havalimanı'nın kuzey batısında yer alan Kılıç Köyü yakınlarında tespit etti. Uçağın vurduğu noktanın denizden yüksekliğinin yaklaşık 1830 metre yükseklikte olduğu belirtildi.

Uçağın düşüşü havacılık uzmanları tarafından 'tuhaf' bulunuyor. Çünkü iniş anında görüş çok açık ve pilot da kule ile konuşmasında pisti gördüğünü bildiriyor. Rüzgar yok, uçaktan gelen herhangi bir anormal durum ihbarı yok. Uzmanlar uçakların ancak birkaç neden biraraya gelirse düşeceğini ancak burada anormal hiçbir durum görünmediğini belirtiyorlar.
http://image.haber3.com/haber/129745.jpg
ENKAZ BÖLGESİ

Isparta Süleyman Demirel Havalimanı'na iniş sırasında saat 01.36'da kuleyle irtibatı kesilen uçağın enkazı, Ankara'dan gönderilen gece görüş sistemli bir polis helikopteri tarafından sabah 6 sularında bulundu. Sabah saat 7 civarında havadan ulaşılan enkaz bölgesinde canlıya rastlanmadı. Arama-kurtarma ekipleri, kara yoluyla ulaşılamayan Türbetepe mevkiindeki enkaza yaya olarak ulaşmaya çalışıyorlar. 1830 rakımlı Türbetepe mevkiine 10'dan fazla cankurtaran eşliğinde sivil savunma ekiplerinin sevkedildiği bildirildi.

Atatürk Havalimanı ve Isparta Süleyman Demirel Havalimanı'nda, düşen uçakla ilgili kriz masası oluşturuldu. Atatürk Havalimanı'na gelen yolcu yakınlarının uçakla Isparta'ya gönderileceği belirtildi.
http://image.haber3.com/haber/129738.jpg
Enkaz bölgesine giden Anadolu Ajansı muhabirinin verdiği bilgiye göre, cesetler geniş bir alana dağılmış durumda. Bazı yolcuların naaşlarının oturdukları koltukla beraber enkaz alanında bulunduğu görülüyor. Uçağın kuyruk, burun ve kanat uçları parçalanmış durumda. Jandarma bölgeye sivillerin girmesine izin vermiyor. Cenazelerin enkaz bölgesinden kaldırılması için çalışmalar yürütülüyor.

ENKAZA ULAŞAN AA MUHABİRİ ANLATIYOR

"Uçağın enkazına ulaştık. Enkaz Türbetepe’deki orman gözetleme kulesine yakın bir yerde. Cesetler ortalıklarda görünüyor. Eşyalar ve uçağın parçaları dağılmış vaziyette. Uçağın ön ve arka tarafı parçalanmış.

Kanat uçları kırık, cesetler ve uçak parçaları geniş bir alana yayılmış.

Cesetlerin kimileri koltuklarla birlikte duruyor. Jandarma ekipleri enkazı güvenlik çemberine almaya başladı. Çevredeki köylerde yaşayan vatandaşlar da enkaz bölgesine geldi. Jandarma, sivil vatandaşları enkaza yaklaştırmıyor. İlk gözlemlerime göre kazadan kurtulan yok.

Cesetler torbalara konulmaya başlandı."

Uçak World Focus tarafından kiralanmış

MB 83 tipi yolcu uçağının, World Focus tarafından Atlas Jet'e kiralandığı ve 7 kişilik mürettebattan 2 pilotun World Focus Havayolları'nın elemanı olduğu açıklandı. Ancak Doğaner, "Uçak World Focus'a aittir. Ancak bizim kardeş şirketimizdir. Sorumluluk bize aittir. Bu kazanın teknik bir arızayla uzaktan yakından ilgisi yoktur" dedi.

Atlas Jet CEO'su Tuncay Doğaner ise enkaz bulunmazdan önce yaptığı açıklamada, "yolculardan birine ait bir cep telefonundan sinyal alındı"ğını açıklamış, Ulaştırma Bakanlığı'nın bu konu üzerinde çalıştığını da bildirmişti. Enkazın bulunmasında cep sinyalinin yardımı olup olmadığı henüz bilinmiyor.

Doğaner, uçağın düştüğünün kesinleşmesinden ve enkazın yerinin belirlenmesinden sonra yaptığı basın açıklamasında, pilotların World Focus'un elemanları olduğunu vurgulayarak, "Kazanın teknik bir arızayla uzaktan yakından ilgisi yok. Uçağın kalkmasında, uçuşunda hiç sorun yok. Ta ki Isparta'ya ulaşana kadar hiç sorun yok. Binlerce senaryo yazılabilir. İnişi, yaklaşması gayet kolay bir havaalanı. Hava şartlarında en ufak bir sorun yok. Olayda bir takım soru işaretleri var. Bundan sonrasını sivil havacılık kurumu çözecek" dedi.
Isparta valisi: ''Uçak güzergahında değil''

Isparta valisi Uzun yaptığı açıklamada yere düşen ve 56 kişinin yaşamını yitirdiği uçak kazasıyla ilgili olarak "helikopterle enkazın üzerinden uçtuk. Sırtın öteki yanına düştüğü görülüyor. Uçağın oraya nasıl indiğini anlamak mümkün değil. Orası uçağın uçuş güzergahı değil" dedi.

UÇAK 22 FARKLI KAZAYA KARIŞMIŞ

Isparta’da düşen Mcdonnell Douglas 80 serisi uçaklar bugüne dek toplam 966 kişinin öldüğü 22 farklı kazaya karıştı.

Mcdonnell Douglas (MD) 80 serisi, orta mesafeli seyahatler için 130 ila 170 yolcu kapasiteli uçaklar olarak tasarlandı ve 1980 yılından itibaren ticari seferlere başladı.

Üretimine 1999 yılında son verilen MD-80 serisi uçaklar, halen American Airlines, Delta ve Alitalia gibi büyük havayolu şirketleri kullanmaya devam ediyor.

Alaska Havayolları’na ait MD-83 tipi bir uçak, 2000 yılında Pasifik’e düşmüş ve kazanın ardından yapılan incelemede bu uçaklarda teknik bir hata saptanmıştı. Bunun üzerine Amerikan Havacılık Dairesi MD-83’lerin 2000 saatte bir olan bakım limitini 650 saate çekmişti.

2005 yılında meydana gelen Swissir kazasının ardından ise, MD serisi uçaklarda kullanılan yalıtım materyalinin yanıcı olduğu ortaya çıkmıştı. Amerikan Havacılık Dairesi, bu materyalin yenilenmesini istemişti.

Ancak bu değişiklik çok pahalı olduğu için bazı havayolu şirketler uçakları seferden kaldırmayı tercih etmişti.

CESETLER TOPLANIYOR, KARAKUTU İNCELENİYOR

Kazanın ardından günün ilk ışıklarıyla birlikte kaza alanına ulaşan ekipler önce incelemelerde bulundu. Uçağa ilk müdehalenin ardından cesetler oldukları yerlerden çıkartılarak ceset torbaları yardımıyla araçlara taşındı.

Bu sırada uçakta bulunanlardan bazılarının yakınları olay mahaline gelerek, yakınlarını görmeye çalıştı.

Sivil Havacılık yetkilileri karakutuyu buldu ve incelemeye aldı.

http://image.haber3.com/haber/129740.jpg
http://image.haber3.com/haber/129739.jpg
http://www.haber3.com/haber.php?haber_id=309085

elas
11-30-2007, 16:09
heber için sağol facia olmuş yahhh yazık valla

alfonzo28
11-30-2007, 16:11
bişey değil herkesin başı sağolsun

kAcAhK
11-30-2007, 16:12
bilgilendirdiğin için tşk....

alfonzo28
11-30-2007, 16:14
birşey değil