PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : iletişim dersleri


TeknoCini
08-27-2014, 01:01
“Hayat Bilgisi”nde iletişim dersleri başlıyor.


“Okula benzemeyen bir okul” olan Hayat Bilgisi Okulu, yeni hayatlarımıza dokunan birçok başlıkta, yoğunlaştırılmış ve içeriden bilgi sunuyor.
2014 sonbahar dönemi ders programında eski derslerin yanı sıra yepyeni dersler de meraklılarını bekliyor.

Hızla ve sürekli yenilenen hayatlarımız için, yeniden kurgulanmış bilgilere ihtiyaç duyulduğu gerçeğinden hareket eden Hayat Bilgisi Okulu, 15 Eylül 2014 tarihinde sonbahar dönemini başlatıyor. Şubat 2014'te ilk olarak kapılarını açan Hayat Bilgisi, üniversite sonrası kısa süreli eğitim ihtiyacını karşılamak isteyen yüzlerce öğrenci tarafından büyük ilgiyle karşılandı. Her yaştan meraklı insanın sınavsız katılabileceği Hayat Bilgisi'nde dersler 4 ve 8 hafta.

Recode İletişim'in sponsorluğunda gerçekleştirilen Hayat Bilgisi’nde reklam ve iletişim derlerinde şu isimler ders veriyor. Nuri Çolakoğlu - “Medya Tarihi”, Kurtcebe Turgul -“Reklamda Yaratıcılık Çok Mu Lazım?”, Ozan Açıktan- “Reklamda Hikaye Çok Mu Lazım?”, Koray Löker - “Sosyal Medya Yönetimi”, Azmi Karaveli - “Yeni Başlayanlar İçin Halkla İlişkiler”, Kerem Türkman - "21. Yüzyılda Marka Yönetimi".

Hayat Bilgisi’nde; Suna ve İnan Kıraç Vakfı Genel Müdürü Özalp Birol’dan tarihçi-akademisyen Hakan Erdem’e, televizyoncu Nuri Çolakoğlu’ndan sihirbaz Kubilay Tunçer'e kadar, kendi alanlarında yetkin ve tanınmış isimlerin eğitmenliğinde, kültür endüstrisi – kültür – yaşam kültürü alanlarında birçok değişik başlıkta dersler ve danışmanlık hizmetleri veriliyor. Tüm etkinlikler, Hayat Bilgisi’nin İstanbul Tünel - Asmalımescit’teki merkezinde gerçekleştiriliyor. İstanbul’da hayatın en canlı şekilde aktığı mekanlardan birinin seçilmesi de, Hayat Bilgisi’nin ortaya koyduğu yeni konsept ve hedefi destekler nitelikte.

Hayat Bilgisi kurucu ortaklarından Cem Akaş, yeni dönemde hayata geçirecekleri hedeflerle ilgili olarak şunları söylüyor: “Şubat ayında derslere başladığımız Hayat Bilgisi Okulu'nun gördüğü ilgi açıkçası bizleri de şaşırttı. İnsanların üniversite sonrası bu tarz eğitim alabilecekleri yerler çok sınırlı. Hayat Bilgisi bir tür ‘okul’, ama yapısı ve dersleriyle alışılmadık bir okul. ‘Yeni şeyler bilmek lazım’ diyenler için bir merkez. Katılımcılara, eklektik bir yapıda, kültür endüstrisine yönelik ‘yoğunlaştırılmış ve içeriden’ mesleki dersler ve sanatlara, yaşama, içinde yaşadığımız dünyaya dair kültür dersleri sunmayı hedefliyoruz. Dolayısıyla, eğitimi veya mesleği ne olursa olsun, ‘yeni hayat’larına ilişkin ‘geçerli’ bilgi sahibi olmak isteyen herkesi ilgilendiren bir platform Hayat Bilgisi.”


Sanat, Edebiyat, Tarih, Siyaset, İş…
Hayat Bilgisi, 2014 sonbahar programında katılımcılara çok sayıda ilginç ve önemli alternatif sunuyor:

Kitap
Fatih Özgüven - “Yaratıcı Okurluk”
Cem Akaş - “Yayıncılık ve Editörlük” ve “İleri Editörlük Çalışmaları”
Mehmet Ulusel - “Kitap Tasarımı: Eskizden Matbaaya”
Melis Şeyhun Çalışlar - “Çeviri - İngilizce”

Sanat
Esra Aliçavuşoğlu - “Sanat Tarihi: Mağaradan Picasso’ya” ve “Mitoloji ve Görsel Sanatlar”
Tarkan Okçuoğlu ve Emine Önel Kurt - "Sanat Tarihinden Yapıt Okumaları"
Uşun Tükel - “Çağdaş Sanat: Picasso’dan Günümüze”
Süreyya Evren - “Çağdaş Türkiye Sanatı”
Kubilay Tunçer – “Sihirbazlık: Kuram ve Uygulama” ve “Senaryo Yazarlığı”
Hakan Yücel - “Toplumsal Dönüşüm ve Müzik”
Meriç Renkver - "Kült Filmler"

Tarih ve Siyaset
Murat Dağlı - “Ortadoğu Tarihi”
Hakan Erdem - “Osmanlı’nın Son Yüzyılı”
Ahmet Kuyaş - “Hızlandırılmış Cumhuriyet Tarihi”
Süreyya Evren - “21. Yüzyılda Siyaset”

Yönetim
Can Karaburçak - “Koçluk Yaklaşımı”
Esat Şibay - “Girişimciliğe Giriş”
Kanat Emiroğlu -“Liderlik ve Strateji: CEO Dersleri”
Can Sertoğlu - “Müzik Endüstrisi ve Müzisyen Menajerliği” Özalp Birol - “Sanat Yönetimi”
Bilim
Metin Arık - “Evrenin Sırları”

İletişim Dersleri (http://hayatbilgisi.co/category/iletisim/) ve İçerikleri
Nuri Çolakoğlu - “Medya Tarihi”
Dört haftalık bu ders, medyanın uzun yolculuğunu ele alıyor, kağıttan radyoya, televizyondan videoya, oradan elektronik medyaya uzanan yolda yaşanan dönüşümleri tartışmaya açıyor; yalnızca medya öğrencilerinin değil, günlük yaşamında medyaya maruz kalan herkesin sahip olmak isteyeceği bir "medya okuryazarlığı"nı hedefliyor.