PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : matematikle ilgili önsöz


_SoN_
04-20-2013, 17:46
matematikle ilgili önsöz

Matematik, günlük hayatımızın bir parçasıdır. Hangi kıyafetleri giyeceğimizi belirlerken, kıyafetlerimiz arasında permütasyon kullanarak olası durumları belirleriz. Çayı demlerken kahvaltıda kaç kişi varsa demliğe o kadar kaşık çay atarız. Çayımıza attığımız şekeri, kaç dilim ekmek, kaç zeytin yediğimizi sayarız. Sabah kalkacağımız saati ayarlarken, bir anda dakikalar aklımızdan geçer gider. İşe giderken; otobüsle gidersek şu kadar sürede, dolmuşla gidersek şu kadar sürede gideriz diye düşünürüz. Zaman bizim için önemli olduğundan vakit kaybı hangisinde daha az ise veya hangisi bizim için daha ekonomik ise onu seçeriz. Alışveriş yaparken kafamızdan hesap yaparız. Cebimizdeki paraya göre alacaklarımızı belirleriz. Kredi kartı kullanıyorsak; böldüreceğimiz taksitlere göre her aya ne kadar düştüğünü hesaplarız. Bir problemle karşılaştığımızda problemi çözmek için nedenlerini düşünürüz. Matematikte verilenleri kullanarak sonuca gitmede olduğu gibi, problemleri çözmede elimizdeki verilerden yararlanırız. Kendimize bir ayakkabı aldığımızı düşünelim. Numarasını söylediğimiz halde ayakkabı ayağımıza rahat olmuyorsa, şeklinden veya kalıbının küçük olmasından kaynaklanan bir hata olduğunu anlarız. Yani matematikteki gibi sonuç yanlış çıkıyorsa, demek ki işlem hatası yapılmıştır. Boyumuzun uzunluğu, kilomuz gibi fiziksel özelliklerimizde veya kalp atış hızımız, kandaki demir miktarı gibi biyolojik özelliklerimizi sayılarla gösteririz. Bütün şifreler, kredi kartı, telefon,kimlik numaraları sayılara dönüştürülmüştür. Atomdaki elektron sayılarından, evrenin kendi içerisindeki oran ve inanılmaz sayısal ahengine kadar bu örnekleri çoğaltabiliriz.
Sonuç olarak: Hayatımızın her anında matematiği kullanıyoruz, matematikten yararlanıyoruz; yani matematik bir gereksinmedir, yaşamın bir parçasıdır diyebiliriz.
Bu çalışmada; matematiğin toplumdaki yerini belirlemeye çalıştık Giriş, Özet, Amaç,
Yöntem, Bulgular, Sonuçlar, Öneriler bölümlerine yer verdik. Toplumdaki çeşitli meslek gruplarından bireylerle mülakat yaptık. Meslek gruplarının seçiminde eğitim seviyelerinin farklı olmasına dikkat ettik. Mülakat sonuçlarını tablolaştırdık. En son kaynaklar ve ekler bölümüne yer verdik.
Matematik ve toplum ile ilgili önceden yapılmış bir çalışmaya rastlayamadık. Bu konuyu araştırmak bizim için çok faydalı oldu; matematiğin kullanım alanlarının ne kadar geniş olduğunu kavradık. Grup çalışması olarak yaptığımız üç arkadaş: Bekir DURAN, Nurşen SAYIN, Zümrüt KORGAN kendi aramızda çok iyi fikir alış verişleri yaptık.
Yardımlarından dolayı danışman öğretmenimiz Yrd. Doç. Dr. Ayşegül S. ARSLAN’a, özel ilgisinden dolayı öğretmenimiz Yrd. Doç. Dr Selahattin ARSLAN’a ve mülakat yaptığımız kişilere çok teşekkür ederiz; toplumun birer parçası olduklarından onların her fikri bizim için önemliydi.


Trabzon Nurşen SAYIN 161812
2005-2006 Zümrüt KORGAN 162027
Bekir DURAN 162036