PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Albea ve Palio’nun ömrü doluyor, Tofaş yeni modele hazırlanıyor


denizci
11-13-2009, 20:40
http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/arsivimage.aspx?picid=8805548
Doblo’yu 400 milyon Euro yatırımla yenileyen Tofaş, Bursa’da ürettiği Albea ve Palio’nun yerini alacak yepyeni otomobil için düğmeye bastı. 2 yıl sonra ömrü dolacak Albea ve Palio’nun yerine ihracat ağırlıklı yepyeni bir otomobil üreteceklerini söyleyen Tofaş CEO’su Ali Pandır, “250 milyon TL’yi aşan yatırıma teşviki kaçırmak istemiyoruz. 2010’da bu yatırımı açıklayacağız” dedi.

SON dönemde otomotiv sektöründe krize rağmen yaşanan yatırım patlaması tüm hızıyla devam ediyor. Oyak Renault, Hyundai Assan ve Ford Otosan’dan sonra Tofaş’tan da yeni model müjdesi geldi. 2009 yılında Fiat, Peugeot ve Citroen için ürettiği Minicargo modeli ile ihracat atağına kalkan, krize rağmen 400 milyon Euro yatırımla Doblo’yu baştan aşağıya yenileyen Tofaş, şimdi de Bursa’da ağırlıklı olarak iç pazar için ürettiği Palio ve Albea modellerinin yerini alacak yeni model için düğmeye bastı.

İhracatı güçlendirecek

Tofaş CEO’su Ali Pandır, 2 yıl içinde Palio ile Albea’nın ömürlerinin sona ereceğini belirterek, bu modellerin yerine geçecek proje üzerinde çalıştıklarını kaydetti. “Tamamen yeni bir projeden bahsediyorum” diyen Pandır, şunları söyledi: “1998’den bu yana Palio’yu, 2002’den bu yana Albea’yı üretiyoruz. İki modelimiz de özellikle iç pazarda en önemli gücümüz oldu. Ama bu araçların ömürleri 2 yıl sonra dolacak. Bunların yerine, ihracatta bize daha fazla güç katacak yepyeni bir modelin üretimi için çalışıyoruz. Bu model ne yeni Albea ne de yeni Palio olacak. Sıfırdan yapılacak bir araçtan bahsediyorum. Mevcut yollarda dolaşan Fiat modellerinden de biri değil.”

B sınıfında sedan olacak

Yeni modelin Palio ve Albea gibi yeni B segmentinde yer alacağını kaydeden Pandır, şöyle konuştu: “Ürün Linea gibi uluslararası bir model olarak tasarlanıyor. İhracat payı yüksek olacak. Brezilya, Rusya ve Çin gibi kendi iç pazarlarına ağırlıkta araç üreten ülkelerin dışındaki ülkelere ihraç edebileceğiz. Yeni model, Fiat’ın halihazırda yürüyen bir projesi. Ancak bu kez iki model yerine, tek bir araç olması gündemde. O da sedan olacak. Hükümetin 250 milyon TL’nin üzerine verdiği yatırım teşviğini kaçırmak istemiyoruz. Bu yüzden 2010’da bu yatırımı açıklayacağız.”

Liderlik etkili oldu

Pandır, yeni Fiat modellerinin üretimini Türkiye’ye çekmelerinde 8 yıl sonra toplam otomotiv pazarında elde ettikleri liderliğin ve Fiat’ın en iyi fabrikası seçilmelerinin etkili olduğunu söyledi. Pandır, “2009, Tofaş’ın en başarılı yıllarından biri olacak. Müşterilerle yaptığımız anketlerde kalite sıkalamız 3 yıl önce yüzde 70’lerden bugün yüzde 86’lara çıktı” diye konuştu.

Fiat, Türk mühendislerle Ar-Ge’de tasarruf yapıyor

TOFAŞ’ın 25 milyon Euro yatırımla kurduğu Ar-Ge merkezi, İtalyan Fiat için de önemli işler yapmaya başladı. 450 mühendisin çalıştığı Tofaş Ar-Ge merkezi, Bursa’da üretilen modellerin dışında Fiat’ın yeni modelleri üzerinde de çalışacak. Tofaş CEO’su Ali Pandır, “Yeni Doblo’nun ardından yaklaşık 1-1.5 yıl Ar-Ge merkezimizde işler azalacak. Biz de bu dönemde boşta kalan saatlerimizi Fiat’ın yeni modellerinde çalışarak değerlendireceğiz. Bu sayede hem mühendislerimiz boşta kalmayacak hem de çalışmalar Fiat’a fatura edildiği için, para da kazanacağız” dedi. Pandır, Tofaş’ın Ar-Ge merkezinde mühendislik maliyetlerinin Fiat’ın İtalya’daki merkezine göre yüzde 60 daha ucuz olduğunu da söyledi.

Yeni model Punto Evo’nun sedan versiyonu olabilir

BURSA’da Albea ve Palio’nun yerine üretilecek modelin Frankfurt’ta dünya tanıtımı yapılacak Punto Evo’nun sedan versiyonu olabileceği olasılığı güçlendi. Fiat’ı dipten kurtarıp, dünya devlerini alacak noktaya getiren modellerinden biri olan Grande Punto’nun yerini alacak Punto Evo’nun sedan versiyonu için Ar-Ge çalışmalarının başladığı belirtiliyor.

Tofaş Ticari Araç Fuarı’na katılmıyor

TOFAŞ, 3-6 Aralık tarihlerinde TÜYAP’ta gerçekleştirilecek İstanbul COMVEX, Ticari Araçlar ve Yan Sanayi Fuarı’na katılmayacağını duyurdu. Ali Pandır, Fiat’ın stratejilerinde kriz dönemlerinde uluslararası büyük fuarların dışında organizasyonlara katılmama kararı olduğu belirterek, “Ticari araç fuarına katılmayacağız. Dolayısıyla yeni Doblo da burada sergilenmeyecek” dedi. Daha önce de Volkswagen Ticari Araç, Hyundai Assan, General Motors Türkiye, İstanbul COMWEX’e katılmayacağını açıklamıştı.

Hürriyet Gazetesi