ALONE53
02-21-2009, 15:30
Kriz dönemlerinde reklam veren şirketler pazar payını artırıyor
Basın Reklam Platformu Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, 2001 krizinde birçok firmanın reklam ve pazarlama faaliyetleriyle satışlarını ve pazar paylarını arttırdığını söyledi. Basın Reklam Platformu'nun düzenlediği 'Durgunlukta Canlanma' konferansının açılış konuşmasında Cemal, durgunluk dönemlerinde başka mecralarda olduğu gibi gazetenin kalitesinden ve çizgisinden taviz veremeyeceğini kaydetti.
Cemal, gazetenin okurlarıyla farklı bir ilişki içinde olduğuna işaret ederek, "Bu dönemlerde okuyucu tüm bilgiyi gazetesinden alır." dedi. Cemal, 21 gazetenin reklam grup başkanlarının bir araya gelmesiyle kurdukları platformu derneğe dönüştürmek istediklerini kaydetti. Cemal'in verdiği bilgiye göre, Nielsen tarafından Türkiye dâhil 47 ülkede gerçekleştirilen bir araştırmaya göre dünya genelinde tüketicilerin güvendikleri reklamlarda gazeteler tüketici önerilerinden sonra ikinci sırada yer alıyor. ABD'de yapılan başka bir araştırmaya göre ise reklamlar açısından en güvenilir ve inanılır mecra yüzde 48 ile gazeteler. ABD'de tüketicilerin alışveriş planlarında en etkili mecra olarak da yüzde 52 payla gazete gösteriliyor. Ayrıca, gazete reklamları, farkı mağaza fiyatlarının karşılaştırılmasında da yüzde 52'lik oranla en etkili mecra olarak öne çıkıyor. Financial Times Pazar Araştırma Danışmanı Simon McDonald da, durgunluk döneminde verilen reklamın firmanın sesini daha iyi duyurduğunu açıkladı. Dünya Gazeteciler Örgütü Gazetecilerin Geleceğini Şekillendirme Projesi Direktörü Martha Stone, yazılı basının diğer mecralara göre daha daha güvenilir olduğunu kaydetti. Stone, dünya gazete reklam pazarının 2008'de 136,7 milyar dolara ulaştığını belirterek "Gazete reklam pazarı her yıl büyüyor." diye konuştu. Ekonomi Servisi
En etkilisi gazete reklamı*
Tüketici önerisi 78
Gazete 63
Web'de tüketim yorumu 61
Web sitesi 60
Dergi 56
Televizyon 56
Radyo 54
İsteğe bağlı e-posta 49
Sponsorluk 49
Sinema reklamı 38
Arama motoru reklamı 34
Banner reklamı 26
Cep telefonu SMS'i 18
(*) Yüzde
http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=817688&title=kriz-donemlerinde-reklam-veren-sirketler-pazar-payini-artiriyor
Basın Reklam Platformu Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, 2001 krizinde birçok firmanın reklam ve pazarlama faaliyetleriyle satışlarını ve pazar paylarını arttırdığını söyledi. Basın Reklam Platformu'nun düzenlediği 'Durgunlukta Canlanma' konferansının açılış konuşmasında Cemal, durgunluk dönemlerinde başka mecralarda olduğu gibi gazetenin kalitesinden ve çizgisinden taviz veremeyeceğini kaydetti.
Cemal, gazetenin okurlarıyla farklı bir ilişki içinde olduğuna işaret ederek, "Bu dönemlerde okuyucu tüm bilgiyi gazetesinden alır." dedi. Cemal, 21 gazetenin reklam grup başkanlarının bir araya gelmesiyle kurdukları platformu derneğe dönüştürmek istediklerini kaydetti. Cemal'in verdiği bilgiye göre, Nielsen tarafından Türkiye dâhil 47 ülkede gerçekleştirilen bir araştırmaya göre dünya genelinde tüketicilerin güvendikleri reklamlarda gazeteler tüketici önerilerinden sonra ikinci sırada yer alıyor. ABD'de yapılan başka bir araştırmaya göre ise reklamlar açısından en güvenilir ve inanılır mecra yüzde 48 ile gazeteler. ABD'de tüketicilerin alışveriş planlarında en etkili mecra olarak da yüzde 52 payla gazete gösteriliyor. Ayrıca, gazete reklamları, farkı mağaza fiyatlarının karşılaştırılmasında da yüzde 52'lik oranla en etkili mecra olarak öne çıkıyor. Financial Times Pazar Araştırma Danışmanı Simon McDonald da, durgunluk döneminde verilen reklamın firmanın sesini daha iyi duyurduğunu açıkladı. Dünya Gazeteciler Örgütü Gazetecilerin Geleceğini Şekillendirme Projesi Direktörü Martha Stone, yazılı basının diğer mecralara göre daha daha güvenilir olduğunu kaydetti. Stone, dünya gazete reklam pazarının 2008'de 136,7 milyar dolara ulaştığını belirterek "Gazete reklam pazarı her yıl büyüyor." diye konuştu. Ekonomi Servisi
En etkilisi gazete reklamı*
Tüketici önerisi 78
Gazete 63
Web'de tüketim yorumu 61
Web sitesi 60
Dergi 56
Televizyon 56
Radyo 54
İsteğe bağlı e-posta 49
Sponsorluk 49
Sinema reklamı 38
Arama motoru reklamı 34
Banner reklamı 26
Cep telefonu SMS'i 18
(*) Yüzde
http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=817688&title=kriz-donemlerinde-reklam-veren-sirketler-pazar-payini-artiriyor