PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İlk turbo M5


alfonzo28
12-22-2007, 13:52
507 HP’lik Formula 1 teknolojisiyle geliştirilmiş V10 tipi motoruyla M5, sedan otomobiller arasında ayrı bir yere sahip.Şimdiden efsane otomobiller arasına girmeyi başaran BMW M5, bir sedan otomobilde olması gereken her şeyi başarılı bir şekilde sunarken, özellikle motoruyla bu haklı ününü kazanıyor. Çünkü BMW’nin Formula 1 yarışlarından uzun yıllar boyunca edindiği tecrübelerin bir ürünü olan bu motor, şuan piyasada bulunan rakipleri arasında belki de Formula 1’den en çok teknoloji transferi yapılan güç ünitesi. Kullanılan silindir bloğu malzemesi ve elektronik işletim sistemleri Formula 1’deki araçlara oldukça yakın olan V10 tipi 5.0 litrelik motor, ürettiği 507 HP’lik güçle de başarısını kanıtlıyor.

http://img252.imageshack.us/img252/9151/adsz2ql1.jpg
http://img182.imageshack.us/img182/3384/adszsh2.jpg

Modifiyeli M5, kulağa çok hoş geliyor değil mi? Peki ya turbo M5? 507 HP’lik bu güç makinesi, Currency Motor Cars tarafından modifiye edilerek dünyanın ilk turbo motorlu M5’i ortaya çıkmış. Sedan otomobiller arasında özel bir yere sahip olan M5, yapılan modifikasyonların ardından dünyanın en güçlü 4 kapılı sedan otomobillerinden biri olmuş. Çift turbo ve intercooler’la yapılan modifikasyonun ardından 507 HP’lik V10’dan 810 HP güç alınması sağlanmış. Artan güçle birlikte torkta da yüksek bir artış sağlanmış. Turbo uygulamasının ardından M5, neredeyse 1000 Nm’lik torka ulaşarak 994 Nm’lik tork üretmeyi başarmış. El yapımı turbo ve intercooler kullanılan araç, bu özel işlemin meyvelerini ise yaklaşık 390 km/s’lik maksimum hız ve 3,6 sn’lik 0-100 km/s sprintiyle veriyor. Yapılan motor modifikasyonunu desteklemek adına M5’in yürüyen aksamında da iyileştirilmelere gidilmiş. Koni marka amortisörler ve H&R marka helezon yaylarla süspansiyon sistemi modifiye edilen aracın yerden yüksekliği yaklaşık 4 cm alçaltılarak yol tutuşunun arttırılması sağlanmış. Önde ve arkada kullanılan 35,5 cm çapa sahip fren diskleriyse bu güç makinesini durdurmak için görevli. 20 inçlik jantlarla aracın dış görünümü tamamlanırken ortaya sade ama vahşi bir M5 çıkmış.

CMC M5’in motor ve karoserindeki görsel modifikasyonların dışında aracın içerisinde de farklılıklara gidilmiş. Koltuklarda, ön konsolda, kafalıklarda ve direksiyon simidinde kullanılan deri malzeme oldukça özel. Florida alligator olarak adlandırılan bir timsah türünün derisinden üretilen bu parçalar el yapımı bir işçiliğe sahip ve aracın içerisindeki kalite seviyesini kat ve kat arttırıyor. 1930’ların Delahaye ve Bugatti modellerinde rastlanan bu döşeme tipi CMC M5’in içerisine ünlü tasarımcı Judy Amic-Angelo tarafından uygulanmış.

maxpayne55
12-27-2007, 22:55
maniax araç bu yaw şu arabadaki görüntüye baq...

alfonzo28
12-27-2007, 23:00
ee bide turbo konunca bu araba yerinde duramazzzz:D
hele bide kullanmasını bilirsen

maxpayne55
12-27-2007, 23:02
bu arabayı kontrol edemessinki o kadar hızda kullanana helal olsun dielim...

alfonzo28
12-27-2007, 23:17
haklısın kardeş
bu arabayı zaten türkiyede kullanamazsın:D:

elas
12-28-2007, 10:03
süper teşekkürler

alfonzo28
12-28-2007, 15:50
bişey değil herzamann