PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : GM, Amerika'da kriz yaşarken Opel'i Avrupalı imajı kurtardı


ALONE53
02-02-2009, 13:53
GM, Amerika'da kriz yaşarken Opel'i Avrupalı imajı kurtardı


Küresel kriz sürecinde talebin daralmasıyla zora giren ABD'li otomotiv devleri General Motors (GM), Ford ve Chrysler imajın yanı sıra pazar da kaybetti. GM bünyesindeki Opel ise bu süreçte Türkiye'de olduğu gibi birçok Avrupa ülkesinde pazardaki gücünü artırdı.




Bu durumun Opel'in ABD'li bir şirketin bünyesinde yer almasına rağmen tüketicilerin zihninde Avrupalı bir marka olduğu algısının devam etmesinden kaynaklandığı belirtiliyor. Avrupa'da 2 milyonun üzerinde araç satarak yüzde 9,3 pazar payına ulaşan GM, böylece Amerika'daki yaralarının bir kısmını sarma fırsatı buldu. GM, Türkiye'de ise Opel ve Chevrolet markalarıyla yüzde 7'nin üzerinde pazar payı yakaladı.

GM Avrupa Başkan Yardımcısı Mark Adams Avrupa'da Opel'in GM'den bağımsız bir marka olarak algılanmasının krizden daha avantajlı çıkmaya katkı sağladığı tespitini doğruluyor. Sadece algıyla yetinmediklerini, bugüne kadar hiç olmadığı kadar iyi ürünlere sahip olduklarını belirten Adams, "Örneğin Insignia yeni vizyonumuzun ürünü. Çok kısa sürede 44 binden fazla müşteriye ulaştı. Almanya'da ilk gününde 2 bin adet satıldı. İddia ediyorum tarihte ilk kez Opel bu modelle Audi ve BMW'den ciddi müşteri alıyor." değerlendirmesini yapıyor. Adams, krizle birlikte Avrupa'da hiçbir projeyi rafa kaldırmadıklarını ancak bazı işleri yeniden değerlendirmeye aldıklarını söyledi. GM Avrupa'da tasarım başkanı olan Adams, "Benim zaten bu konuda bugünden etkilenme lüksüm yok. Geleceği, birkaç yıl sonrasını hazırlamam gerekiyor." diye konuştu. Yeni teknolojilere ağırlık verildiğini belirten Adams, ABD'de gelecek yıl yola çıkacak elektrikli otomobil Chevrolet Volt ve Cadillac Converj'in Avrupa versiyonunun Opel Ampera olarak mart ayında Cenevre'de konsept olarak tanıtılacağını söyledi.

GM Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik ise bu yıl yüzde 7,5 pazar payı hedeflediklerini söyledi. Keklik bankaların kriz sebebiyyle kapattıkları kredi musluklarının yavaş yavaş açılmaya başladığı bilgisini verdi.

'Insignia' amiral gemisi olacak

Opel'in amiral gemisi Insignia, Türkiye'de ön satış sürecinde 210 kesin sipariş almıştı. Yeni modelin yıllık 4 bin olarak açıklanan satış hedefi krizin sürmesi sebebiyle 2 bin 500'e çekildi. Vectra'yla imaj olarak çıtayı belli bir noktadan yukarı taşıyamadıklarını belirten Özcan Keklik, Insignia'nın çok iddialı olduğunu, bu modelde aşırı fiyat rekabeti içine girmeyeceklerini söyledi. 50 bin TL'den başlayan fiyatlarla yola çıkan Insignia'da 7 motor seçeneği, aktif far, değişken süspansiyon sistemi gibi yeni teknolojiler dikkat çekiyor.

Memduh Taşlıcalı
http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=810794&title=gm-amerikada-kriz-yasarken-opeli-avrupali-imaji-kurtardi