PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Test sürüşü - Renault Laguna


ALONE53
09-18-2008, 15:15
Test sürüşü - Renault Laguna
Fransız otomobil üreticisi Renault, daha önceki versiyonlarında büyük beğeni toplayan Laguna'nın üçüncü jenerasyonunu satışa sundu. Yeni bir tasarım anlayışı ile tepeden tırnağa güncellenen Yeni Laguna, kendi sınıfındaki araçlara oranla daha üst düzey bir görünüme kavuşmuş durumda.

Fransız otomobil üreticisi Renault, daha önceki versiyonlarında büyük beğeni toplayan Laguna'nın üçüncü jenerasyonunu satışa sundu. Yeni bir tasarım anlayışı ile tepeden tırnağa güncellenen Yeni Laguna, kendi sınıfındaki araçlara oranla daha üst düzey bir görünüme kavuşmuş durumda.

Tasarım :
Yeni Laguna, Renault'nun Fransa'daki Sandouville fabrikasında üretiliyor. Dinamik, akıcı ve şık bir tasarım çizgisine sahip olan otomobil, Renault'nun yeni tasarım anlayışı ile şekillendirilmiş. Dinamik hatlara sahip olan dış tasarımda Yeni Laguna'yı ifade eden en dikkat çekici özellik ön farlar. Motor kapağının üzerinden geriye doğru uzanan ön farlar, bu yeni tasarım anlayışının ifade edildiği en belirgin özellikler arasında yer alıyor. Akıcı hatlara sahip olan Yeni Laguna'nın arka kısmı bir önceki jenerasyonu ile benzerlikler taşıyor. Büyük bir bagaj kapağının üst kısmına yerleştirilen arka farlar daha önceki Laguna ile benzerlikler taşısa da, yenilenen tasarım ile daha dikkat çekici bir formda tasarlanmış. Arka tamponun alt kısmına yerleştirilen iki adet egzos çıkışı ise arka kısımda güçlü bir ifadenin oluşmasını sağlıyor. Aracı genel yapısı yenilenen tasarım çizgisiyle eskiye oranla daha şık bir görünüme sahip.

İç Mekan :
Yeni Laguna'nın en iddialı olduğu özelliklerden birisi iç mekanı. Aracın iç mekanı oldukça ferah ve modüler bir yapıya sahip. Yeni Laguna'nın koltuğuna oturduğunuz zaman kaliteli malzeme ve sorunsuz işçilik hemen göze çarpıyor. Kafa karıştırıcı düğmeler yerine çok daha mütevazi sade bir ön konsola sahip olan Yeni Laguna, oldukça kullanışlı bir iç mekana sahip. Yumuşak bir plastik malzeme kullanılan ön konsolda direksiyon altı, havalandırma ve müzik sistemi düğmelerinin kullanımı kolay ve yerleşimleri oldukça modüler. Ön konsol siyah kasvetli bir renge sahip olmasına karşın tavan döşemesinin açık gri olması içeride oldukça ferah bir havanın oluşmasına yardımcı oluyor. Ön konsolun ortasında ve vites kolunun olduğu orta konsoldaki plastik malzemelerin gümüş grisi renkte seçimi içeride lüks bir havanın yakalanmasını sağlıyor. Aracın arka koltukları oldukça rahat ve baş ve diz mesafesi olarak yeterli ferahlığa sahip.

Yeni Laguna, segmentinin en sessiz modeli olması için motor, yol ve aerodinamik sesler gibi çeşitli gürültü kaynaklarını azaltmaya yönelik etkin çözümlerle donatılmış. Bu sayede araç içerisinde dışarıdan gelebilecek sesler olabildiğince azaltılmış. Test sürüşü esnasında farkettik ki gaz pedalına sert yüklenilmediği sürece motor sesini iç mekanda duymak pekte mümkün olmuyor. Taki gaz pedalına sert yüklenince içeriye gelen motor sesi turbo sisteminin hoş bir mırıltısından ibaret...

Araç içerisindeki konforu üst noktalara çıkartmak isteyen Renault mühendisleri aracın klima sistemi üzerinde etkin bir çalışma yapmış. Çift bölmeli otomatik klima sistemi, gelen sıcaklığın önde oturanların her birine hassas bir şekilde dağılmasını sağlıyor. Otomatik modda sistem son derece sessiz şekilde bütün parametreleri kontrol ediyor.Soft, auto ve fast programları tercihine göre optimal bir yumuşaklık veya anında etkili bir soğutma için havanın dağılım gücünü ayarlıyor.Kirlilik sensörü, kirli hava girişi tespit ettiğinde hava girişini otomatik olarak kapatıyor ve bu sayede araç içerisinde devamlı temiz hava kalmasını sağlıyor.

Motor :
Yeni Laguna dört farklı motor seçeneği ile satışa sunuluyor. Bu motorlar yüksek bir güç düzeyi ile doğrusal tork üreten 1.6 litrelik benzinli motor, çift girişli turbo ile donatılmış düşük devirde yüksek tork üreten 2.0 litrelik 170 HP gücünde benzinli turbo motor, çevreye saygılı, düşük yakıt tüketimi ve performans beklentilerini karşılayan yüksek tork üretimine olanak veren küresel tip ortak enjeksiyon rampasına sahip 110 HP gücündeki 1.5 dCi dizel motor ve testimize konuk olan partikül filtreli en üst düzey performans ve düşük yakıt tüketimi sunan 150 HP gücündeki 2.0 dCi dizel motor. Renault, tümü turbo beslemeli olan bu motorlar ile her türlü müşteri kitlesine hitap ettiğini kanıtlıyor.

Testimize konuk olan Laguna'da 2.0 litrelik 150 Hp gücündeki dCi motor görev yapıyor. 4000 d/dk'da 150 HP güç üreten bu motor 2000 d/dk'da 340 Nm tork üretebiliyor. Direk injeksiyonlu common-rail teknolojisi kullanılan motor turbo besleme ile desteklenmiş ve gücünü yere altı ileri otomatik vites ile aktarıyor.

Performans :
Testimize konuk olan Laguna'nın kalbinde görev yapan 2.0 litrelik 170 beygir gücündeki turbo dizel motor araca oldukça performanslı bir yapı kazandırıyor. 0'da 100 kilometre hıza 9.8 saniyede ulaşan Yeni Laguna, son sürat olarak ise 210 kilometre hıza ulaşabiliyor. Gaz pedalına ne zaman bassanız motor gücünü ayağınızın altında mutlaka hissediyorsunuz. Şehir içinde 9.6 litre, şehir dışında 5.6 litre yakıt tüketen Yeni Laguna ortalamada ise 7 litre yakıt tüketiyor. 66 litrelik yakıt deposuna sahip olan araç bir depo yakıtla ortalama 850 kilometre yol yapabiliyor.

Yeni Laguna'nın güçlü şasisi keyifli ve güvenli bir yolculuk imkanı sağlıyor.Güçlendirilmiş viraj demirleri sayesinde otomobil hızlı girilen virajlardan bile sorunsuz bir şekilde çıkabiliyor. Hassas ayarlanmış süspansiyon sistemi aracı hem virajlarda savrulmaktan korurken aynı zamanda konforlu bir yolculuk imkanını da bir arada sunuyor.

Direksiyon sistemindeki boşluklar azaltılıp tur sayısı düşürülerek daha çevik bir özellik kazanan Yeni Laguna sürücü hakimiyetini artırıyor ve manevra imkanını kolaylaştırıyor. Sürücü bu sayede çok fazla efor sarfetmeden kolay bir dönüş yapabiliyor.

Güvenlik :
Renault'nun güvenlik konusunda bir lider olduğu artık herkes tarafından bilinen bir konu. Euro NCAP çarpışma testlerinden her aracıyla zaferle ayrılan Renault, Yeni Laguna'da da güvenliği ön planda tutmuş.

Yeni Laguna'da ABS, dinamik sürüş kontrolü ESP ve maksimum tepki gücü sunan acil fren destek sistemi AFU fonksiyonları ile destekleniyor.Acil bir fren durumu algılandığında, fren gücünü artıran AFU duruş mesafesini önemli ölçüde artırıyor.

Yeni Laguna'daki güvenlik önlemlerinin bazıları şunlar:

-Farklı vücut yapılarına ve darbe şiddetine göre uyarlanan çift hacimli adaptatif hava yastığı.
-Bağlantı noktaları üzerine etki etmek ve yükleri beden üzerinden dağıtmak için çift ön gergi sistemiyle donatılmış "akıllı" emniyet kemerleri.
-Diz hava yastıklı sistemlerde daha etkin bir koruma sağlayan kemer altında kaymayı önleyici tümsekli koltuk minderleri.
-Gün ışığına yakın derin bir ışık üreterek, güvenlik, huzur ve konforlu bir sürüş sağlayan xenon farlar.
-Yol tutunma koşulları ne olursa olsun mükemmel bir tutunma sağlayan aktif anti-patinaj sistemi (ASR).

Expression, Dynamique ve Privilege olmak üzere üç farklı donanım seçeneği ile satışa sunulan Yeni Laguna’nın fiyatı 44.154 YTL ile 69.656 YTL arasında değişiyor.

Can EKLER
TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor Sıralı 4 silindir
Motor hacmi (cc) 1995
Maksimum güç (ps) 150 / 4000 d/dk
Maksimum tork (Nm) 340 / 2000 d/dk
Maksimum hız (km/s) 210
Şanzıman Otomatik
Aktarma Önden
Frenler (ön/arka) Disk
Yakıt tipi Dizel
Tüketim (şd/şi/ort) (lt/100 km) 9.6 - 5.6 - 7
Depo kapasitesi (lt) 66
Boş ağırlık (kg) -
Bagaj hacmi (dm3) 450 - 1377
Boyutlar (u/g/y) 4695 - 2060 - 1445